
Słowo copywriting wywodzi się z języka angielskiego. Od kilku lat staje się coraz bardziej popularne również w naszym języku dzięki biznesowi, który coraz bardziej oswaja się z wirtualną rzeczywistością. Firmy inwestują w strony internetowe, prężnie rozwija się e-commerce, a algorytmy Google oceniają jakość witryn. Każdy serwis www potrzebuje ciekawych treści, które spełnią wymogi wyszukiwarek. Tutaj z pomocą przychodzą copywriterzy. Tworzą angażujące teksty, by pomóc właścicielom firm osiągnąć sukces.
Strona internetowa to wirtualna wizytówka przedsiębiorstwa. Powinna w nią zainwestować każda firma, nawet ta, która świadczy swoje usługi lokalnie. Dlaczego? Własna firma zwiększa świadomość marki, pozwala dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów, a także rozwinąć biznes. Atrakcyjny serwis www to miejsce, w którym możesz się pochwalić Twoimi realizacjami i osiągnięciami. Co ważne, nie tracisz praw do tekstów i zdjęć, które tutaj publikujesz. Inaczej jest w przypadku social mediów. Tutaj przekazujesz prawa właścicielom platform. Fakt ten nie oznacza, że powinieneś zrezygnować z prowadzenia konta na Facebooku czy Instagramie. Wybierz te kanały, które przynoszą Ci najwięcej korzyści. Wykorzystaj je do kreowania wizerunku, promowania treści na stronie oraz jako kanał sprzedażowy.
Co to jest copywriting i copywriting SEO?
Copywriting to tworzenie treści, których celem jest angażowanie odbiorców i zachęcanie do podjęcia konkretnych działań. Ponadto copywriterzy wymyślają nazwy produktów czy firm, opracowują scenariusze reklam i układają slogany reklamowe. Mistrzowie słowa oferują również pomoc w przygotowaniu tekstów na ulotki czy treści do katalogów. Dzięki ich pracy reklama marki nabiera innego wymiaru.
W ostatnich latach bardzo intensywnie rozwija się SEO copywriting. Polega on na tworzeniu publikacji, które publikuje się w e-sklepie lub na stronie internetowej. Osoby piszące teksty na zamówienie tworzą m.in.:
- ciekawe opisy produktów,
- niebanalne opisy kategorii,
- merytoryczne wpisy na bloga,
- oryginalne teksty do zakładek ofertowych,
- interesujące teksty do zakładek ofertowych,
- artykuły sponsorowane.
Każda z tych treści jest zoptymalizowana i zredagowana w taki sposób, by witryna została oceniona jak najwyżej w rankingu wyszukiwarki. Jeśli strona www spełnia odpowiednie parametry techniczne, może trafić na pierwszą stronę Google. Obecność w TOP 10, a najlepiej w TOP 3, zwiększa świadomość brandu wśród konsumentów, ułatwia kreowanie wizerunku oraz zwiększa sprzedaż. Jak pokazują badania, firmy, które przez dłuższy czas utrzymują się w najlepszej 10., osiągają wyższe dochody, niż te, które znajdują się w TOP 20. Internauci najczęściej odwiedzają strony, które znajdują się w pierwszych wynikach wyszukiwania.
By osiągnąć sukces w sieci, warto współpracować z copywriterem oraz specjalistą od SEO. Obaj specjaliści mają odpowiedni zakres wiedzy, który umożliwia dostosowanie strony internetowej do wytycznych Google.
W jaki sposób copywriting może zmienić Twoją markę?
Osoba pisząca teksty na zamówienie powinna poznać tajniki psychologii, sprzedaży oraz marketingu. Dzięki temu łatwiej jest jej przygotować perswazyjne treści, które subtelnie zachęcą do zakupu. Ciekawe teksty edukują klientów, pomagają im dokonać wyboru i inspirują. Dobrzy copywriterzy przeprowadzają konsumentów przez całą ścieżkę zakupową. Prezentują Twoją ofertę w szerszym kontekście. Zachęcają do podjęcia konkretnej akcji.
Musisz pamiętać, że copywriting zmieni Twoją markę tylko pod jednym warunkiem. Atrakcyjna treść to komunikacja z klientem za pomocą języka korzyści. Odbiorcy otrzymują od Ciebie obietnicę, a Twoim zadaniem jest dopilnowanie, by została spełniona. Jak tego dokonać? Zadbaj o przyjazną obsługę klienta, nienaganną logistykę, wysoką jakość produktów lub usług. Ponadto kreuj wiarygodny obraz marki w social mediach.
W ten sposób stworzysz silną firmę. Pracownicy łatwiej osiągną zamierzone cele. Dzięki temu staną się bardziej zmotywowani do pracy. Na ich twarzach pojawi się uśmiech. A Ty? Ty będziesz dumny ze wszystkich osiągnięć. Nawiążesz nowe kontakty, poszerzysz Twoje horyzonty i jeszcze bardziej rozwiniesz przedsiębiorcze skrzydła.
Copywriting to inwestycja, której efekt zobaczysz w długofalowej perspektywie
Copywriting działa pod warunkiem, że teksty są właściwie napisane, a reszta firmy funkcjonuje bez zastrzeżeń. Nawet najlepsza publikacja nic nie zdziała, jeśli kontakt z przedsiębiorstwem będzie utrudniony, towar nie spełni oczekiwać, a dostawa nie odbędzie się w terminie. Zawsze szukaj przyczyny, dlaczego nie osiągasz celu. Przyczyn może być wiele.
Dobry copywriter nie obieca Ci natychmiastowych cudów. Musisz zdać sobie sprawę z tego, że algorytmy potrzebują czasu, by odwiedzić i zeskanować Twoją stronę. Czasem pierwsze rezultaty można zaobserwować dopiero po kilku lub kilkunastu miesiącach. Ważne, byś zrozumiał ten proces jako przedsiębiorca.
Podsumowanie: Co to jest copywriting i w jaki sposób może zmienić Twoją markę?
Mistrz słowa pomaga markom kreować wizerunek, zwiększać zaufanie do brandu, a także sprzedawać. Konstruuje przekaz w taki sposób, by odbiorca czuł się wolny. Oddziałuje na jego zmysły, pobudza do działania, systematycznie przekonuje mózg do zakupu. Inspirujące artykuły blogowe oraz perswazyjne teksty ofertowe zaszczepiają przedsiębiorstwo w umyśle klienta. Copywriting nadaje komunikacji nowy wymiar. Zmienia wyobrażenia konsumentów o produktach. Skraca dystans między brandem a odbiorcą.
Copywriterzy zmieniają sposób tradycyjny sposób postrzegania sprzedaży. Wykorzystują sprawdzone techniki, które uwodzą Internautów. Oddziałują na ich wyobraźnię. Pomagają zbudować silną więź między marką a użytkownikiem.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat siły copywrtingu, napisz do nas: copywriting@reklamydrukarnia.pl Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Pomożemy Ci opracować angażujące treści, dzięki którym staniesz do walki z największymi konkurentami w branży. Włącz Twoją pocztę i wyślij maila. Nie pozwól się wyprzedzić innym.