Jak przygotować stoisko na targach i wystawach, by zwiększyć jego funkcjonalność oraz zrealizować swoje cele?

Jak przygotować stoisko na targach i wystawach, by zwiększyć jego funkcjonalność oraz zrealizować swoje cele?

Czy wiesz, jak przygotować stoisko na targach i wystawach, by zwiększyć jego funkcjonalność oraz zrealizować swoje cele? Lokalizacja stoiska często wpływa na ilość odwiedzających oraz zainteresowanie. Ma ona znaczenie szczególnie w przypadku firm, które od niedawna funkcjonują na rynku. Przed dokonaniem rezerwacji, należy zastanowić się nad miejscem, w którym ma stanąć ekspozycja oraz nad jego wielkością. 

 

Spis treści:

  1. Stoisko targowe — jakie są rodzaje
  2. Powierzchnia ekspozycyjna — o czym musisz pamiętać?
  3. Jak skutecznie zaprezentować swoją ofertę na targach?
  4. Podsumowanie: Jak przygotować stoisko na targach i wystawach, by zwiększyć jego funkcjonalność oraz zrealizować swoje cele?

 

Stoisko targowe — jakie są rodzaje

Położenia i metraż to nie jedyne czynniki, które wpływają na efektywność podejmowanych działań. Istotny jest również kształt oraz sąsiedztwo. Jeśli chodzi o położenie, to wyróżniamy:

  • stoiska targowe wyspowe, inaczej wolnostojące — można je w dowolny sposób zaaranżować, do dyspozycji pozostają wszystkie ściany; minusem takiego rozwiązania jest utrudniona kontrola nad eksponatami; miejsce dla personelu znajduje się w środku; jest to najdroższa opcja ze względu na ograniczoną ilość ekspozycji tego typu;
  • stoiska targowe półwyspowe — do zagospodarowania pozostają 3 ściany; 4 ściana stanowi tło i wyznacza miejsce pracy dla osób obsługujących ekspozycję; w tym przypadku koszt jest nieco niższy, a liczba stoisk ograniczona;
  • stoiska targowe narożne, nazywa się je także krzyżowymi — umożliwiają oglądanie wystawy z dwóch stron; miejsce dla personelu znajduje się w rogu; to niedrogie rozwiązanie, ale liczba stoisk jest bardzo mocno zredukowana;
  • stoiska targowe pasażowe, określane też mianem rzędowych — są wyposażone w 1 ścianę, na której można zaprezentować swoją ofertę, pozostałe odgradzają sąsiadujące marki; jest to najtańsza opcja, takich miejsc jest najwięcej, niestety ekspozycja jest tu utrudniona.

Warto zwrócić również uwagę na architekturę przestrzeni, w której odbywa się event. Instalacje techniczne, wentylacja oraz ogrzewania, oświetlenie, a także położenie względem punktów strategicznych wpływają na liczbę odwiedzających.

Powierzchnia ekspozycyjna — o czym musisz pamiętać?

Każde stoisko targowe powinno się składać z przestrzeni wystawowej i miejsca pracy. W pierwszej z nich znajdują się produkty, stojak na ulotki oraz miejsce do przyjmowania gości. Druga strefa stanowi zaplecze, do którego goście nie mają dostępu. Tutaj znajduje się magazyn oraz szatnia.

Aranżacja stoiska targowego powinna zachęcać do interakcji z marką. Ważna jest tu obsługa oraz atmosfera, a także wygląd. Atrakcyjne oświetlenie, dekoracje, zapach czy dźwięk skutecznie oddziałują na zmysły. Wywołują pierwsze wrażenie, które decyduje o powodzeniu lub porażce przedsięwzięcia. Wnętrze warto zaprojektować w taki sposób, by odpowiadało identyfikacji wizualnej firmy i ułatwiało pracę personelowi.

Na trybunce, siedziskach, ściankach tekstylnych i innych elementach wystawienniczych powinno być wyeksponowane logo przedsiębiorstwa. Bardzo często znajduje się ono również nad stoiskiem. W ten sposób ułatwia identyfikację stoisk uczestnikom eventu. Podwieszenia targowe bardzo często stosuje się, aby jeszcze bardziej zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców.

Osoby odwiedzające wystawę interesują się produktami, które można zobaczyć i dotknąć. Są one o wiele ciekawsze niż broszury, ulotki czy katalogi, dlatego dostęp do eksponatów musi być ułatwiony. Ponadto stoisko targowe dobrze jest wyposażyć w gabloty, tablice i stojaki.

[product id="1626, 217, 1495, 880, 1108, 1623" slider="true"]

Jak skutecznie zaprezentować swoją ofertę na targach?

Niestety wciąż wiele firm nie może sobie pozwolić na przygotowanie produktów czy innego rodzaju eksponatów, by przedstawić swoją ofertę. W takie sytuacji warto zainwestować w starannie wykonane katalogi, ulotki, prospekty. Pomocne są również prezentacje multimedialne, które ułatwiają zrozumienie, czym dokładnie zajmuje się przedsiębiorstwo. Warto zainwestować również w gadżety reklamowe, które będą przypominać użytkownikom o marce, a także rozdać próbki produktów, jeśli jest to możliwe do wykonania. Innym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji podczas wystaw jest organizacja konkursów oraz intensywna współpraca z mediami.

Podsumowanie: Jak przygotować stoisko na targach i wystawach, by zwiększyć jego funkcjonalność oraz zrealizować swoje cele?

Uczestnictwo w targach i wystawach to ogromne wyzwanie dla całej firmy. Aby osiągnąć zamierzone cele, trzeba zadbać o każdy szczegół. Pierwszą trudnością, na jaką można natrafić, jest wybór odpowiedniego stoiska oraz metrażu, który ułatwi wykonanie atrakcyjnej ekspozycji oraz pracę personelu. Gdy zapadnie decyzje, warto pomyśleć o designie. Tutaj możliwości jest wiele. Można wynająć stoisko u organizatorów lub zakupić własne wielokrotnego użytku stoisko targowe. To drugie rozwiązanie wydaje się korzystniejsze. Gotowe wyposażenie z logo firmy można wykorzystać podczas wielu imprez oraz kampanii promocyjnych. To inwestycja, która na pewno się zwróci.

Na stoisku musi panować przyjazna atmosfera i porządek. Uśmiechnięta obsługa oraz harmonia wywierają pozytywne wrażenie na odwiedzających. Dzięki temu więcej osób decyduje się na poznanie oferty. Na targach ważny jest bezpośredni kontakt z produktami oraz usługami. Jeśli to możliwe, należy ułatwić uczestnikom eventu przetestowania sprzętu, wykonanie próbki czy dotknięcie towaru. Świetnie sprawdzają się również gadżety reklamowe oraz materiały promocyjne takie jak ulotki czy katalogi.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl