Opisy kategorii w sklepie internetowym — daj się odnaleźć klientom i wyszukiwarkom
Opisy kategorii w sklepie internetowym — daj się odnaleźć klientom i wyszukiwarkom

Opisy kategorii w sklepie internetowym często są zaniedbywane przez właścicieli e-commerce, którzy poświęcają najwięcej uwagi opisom produktów. Niestety nie zawsze są one prawidłowo napisane. Lakoniczne treści nie zachęcają do sprzedaży, a brak tekstów, które charakteryzują całą gamę produktów, sprawia, że strona www znajduje się w ogonie rankingu wyszukiwarki. Tym samym zyski firmy zostają skutecznie obniżone. Daj się zatem odnaleźć klientom i zaproś do siebie boty.

Opis kategorii powinien przedstawiać główne funkcjonalności całej kategorii artykułów oraz korzyści płynące z ich użytkowania. Dzięki temu klienci weryfikują swoje potrzeby i dążą do tego, by ich życie stało się łatwiejsze. W rezultacie częściej sięgają do swoich kieszeni, ponieważ chcą spełnić swoje ambicje. Treści publikowane w tym miejscu muszą odsłaniać prawdziwe motywacje potencjalnych klientów, a także prowadzić ich przez całą ścieżkę zakupową. Tylko w ten sposób podejmą satysfakcjonującą decyzję.

Spis treści:

  1. Czym różnią się opisy kategorii w sklepie internetowym od opisów produktów?
  2. Gdzie najlepiej umieścić opisy kategorii, by w 100% spełniły swoją funkcję?
  3. Opisy kategorii przyciągną do Ciebie potencjalnych klientów i algorytmy
  4. Niepoprawne opisy kategorii szkodzą Twojemu sklepowi
  5. Podsumowanie: Opisy kategorii w sklepie internetowym — daj się odnaleźć klientom i wyszukiwarkom

 

Czym różnią się opisy kategorii w sklepie internetowym od opisów produktów?

Przemyślane opisy produktów mają o wiele większą moc sprzedażową niż opisy kategorii. Wskazują bowiem zalety płynące z zakupu konkretnego towaru. Dzięki nim można dopasować artykuł, który najlepiej odpowiada indywidualnym potrzebom. Fakt ten nie oznacza jednak, że prezentacja całej kategorii jest zbędna. Z jej pomocą możesz zaprosić konsumentów do wyruszenia w niezwykłą podróż.

Opis kategorii może stać się ważnym źródłem informacji dla osób odwiedzających Twój sklep online. Tu możesz zaznajomić ich z Twoim asortymentem, rozwiać wątpliwości, a także skłonić do refleksji lub wzbudzić zainteresowanie. W ten sposób zachęcisz ich do zapoznania się z Twoją szczegółową ofertą.

Gdzie najlepiej umieścić opisy kategorii, by w 100% spełniły swoją funkcję?

W tym wypadku nie ma jednoznacznych wytycznych. Każdy specjalista od SEO, zarówno copywriter, jak i pozycjoner mogą Ci wskazać inną wizję. Mówi się, że istotny jest tu cel. Treści tworzone jedynie na potrzeby wyszukiwarek powinno się umieszczać na dole, a teksty zawierające wskazówki na górze. Niektóre opisy łączą jednak w sobie obie funkcje. Mimo to, wiele osób umieszcza je na dole, by nie zniechęcić odbiorców dużym blokiem tekstu. Odwiedzając wybraną kategorię, najpierw zobaczysz listę produktów, a potem opis.

Opisy kategorii przyciągną do Ciebie potencjalnych klientów i algorytmy

Dobrze przygotowany opis kategorii przyciąga uwagę potencjalnych klientów, a także robotów. Z jednej strony tekst wzbudza zainteresowania, zbija obiekcja i zachęca do wykonania kolejnego kroku, z drugiej wskazuje botom, że strona www jest godna zaufania. Systematycznie dopisywane treści sprawiają, że algorytmy coraz częściej odwiedzają witrynę oraz oceniają ją wyżej w swoim rankingu. Po czasie serwis trafia na pierwszą stronę, a zyski ze sprzedaży rosną. Należy pamiętać, że pozycjonowanie e-sklepu to proces. Nic nie dzieje się od razu. Aby osiągnąć pożądane rezultaty, trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Niepoprawne opisy kategorii szkodzą Twojemu sklepowi

Jeśli tworzysz samodzielnie treści przeznaczone do Twojego e-commerce, nie możesz pójść na łatwiznę. Źle przygotowane teksty poważnie Ci zaszkodzą. Obniżą pozycję Twojego sklepu. W najgorszym przypadku Twoja strona może zostać zbanowana. Algorytmy nałożą na nią filtry, a Ty najprawdopodobniej będziesz się martwił, że sprzedaż drastycznie spadła. Nie będziesz świadom tego, że strona www stała się niewidoczna dla użytkowników.

Zrób wszystko, by tego uniknąć. Znajdź pozycjonera oraz copywritera, którzy zaprowadzą Cię na sam szczyt. Możesz w tym celu skorzystać z agencji lub freelancerów. Spora część wolnych strzelców współpracuje z innymi specjalistami. Dzięki temu oferują swoim klientom kompleksową usługę w atrakcyjnej cenie.  Sam zdecyduj, z kim chcesz pracować.

Podsumowanie: Opisy kategorii w sklepie internetowym — daj się odnaleźć klientom i wyszukiwarkom

Opisy kategorii w sklepie internetowym ułatwiają przedsiębiorcom dotarcie do większego grona grupy docelowej. Dzięki nim strona internetowa jest wyżej oceniana w rankingu, a marka staje się bardziej rozpoznawalna. Zakorzenia się powoli w podświadomości potencjalnych klientów. Dobrze przemyślane i zoptymalizowane pod kątem SEO teksty, prowadzą konsumentów przez całą ścieżkę zakupową oraz doprowadzają ich do finału, jakim jest dokonanie transakcji.

Jeśli chciałbyś uzyskać poradę lub poszukujesz doświadczonego copywritera do współpracy, skontaktuj się z nami. Zrobimy wszystko, aby Ci pomóc rozwinąć Twój sklep internetowy. Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja. Zacznij działać już dziś. Wyślij wiadomość.

[product id="1736, 1737"]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Sprawdź koniecznie
Obrus reklamowy 300x300 cm z nadrukiem sublimacyjnym
Obrus reklamowy 300x300 cm z nadrukiem sublimacyjnym
699,00 zł 676,50 zł 568,29 zł 550,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 400x200 cm z nadrukiem firmowym logo
Obrus reklamowy 400x200 cm z nadrukiem firmowym logo
789,00 zł 613,77 zł 641,46 zł 499,00 zł
kpl
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 3,0 m Nadruk sublimacyjny Wysokiej jakości
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 3,0 m Nadruk sublimacyjny Wysokiej jakości
2 952,00 zł 2 829,00 zł 2 400,00 zł 2 300,00 zł
szt.
Obrus reklamowy 300x250 cm z nadrukiem Producent
Obrus reklamowy 300x250 cm z nadrukiem Producent
649,00 zł 613,77 zł 527,64 zł 499,00 zł
kpl
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 5,0 m
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 5,0 m
5 289,00 zł 5 043,00 zł 4 300,00 zł 4 100,00 zł
szt.
Obrus reklamowy 600x200 cm z nadrukiem firmowy logo Obrusy imprezowe
Obrus reklamowy 600x200 cm z nadrukiem firmowy logo Obrusy imprezowe
1 189,00 zł 982,77 zł 966,67 zł 799,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 400x300 cm z nadrukiem logo Obrusy eventowe
Obrus reklamowy 400x300 cm z nadrukiem logo Obrusy eventowe
939,00 zł 859,77 zł 763,41 zł 699,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 500x250 cm z nadrukiem reklamowym logo Obrusy eventowe
Obrus reklamowy 500x250 cm z nadrukiem reklamowym logo Obrusy eventowe
1 079,00 zł 982,77 zł 877,24 zł 799,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 400x250 cm z nadrukiem Obrus eventowy
Obrus reklamowy 400x250 cm z nadrukiem Obrus eventowy
869,00 zł 736,77 zł 706,50 zł 599,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 300x200 cm z nadrukiem
Obrus reklamowy 300x200 cm z nadrukiem
599,00 zł 490,77 zł 486,99 zł 399,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 500x300 cm z nadrukiem firmowym
Obrus reklamowy 500x300 cm z nadrukiem firmowym
1 169,00 zł 1 105,77 zł 950,41 zł 899,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 500x200 cm z nadrukiem firmowym Logo lub grafiki
Obrus reklamowy 500x200 cm z nadrukiem firmowym Logo lub grafiki
989,00 zł 736,77 zł 804,07 zł 599,00 zł
kpl
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 6,0 m
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 6,0 m
6 150,00 zł 5 781,00 zł 5 000,00 zł 4 700,00 zł
szt.
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 4,0 m
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 4,0 m
3 690,00 zł 3 444,00 zł 3 000,00 zł 2 800,00 zł
szt.
Obrus reklamowy 600x300 cm z nadrukiem firmowy Obrusy eventowe
Obrus reklamowy 600x300 cm z nadrukiem firmowy Obrusy eventowe
1 399,00 zł 1 353,00 zł 1 137,40 zł 1 100,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 600x250 cm z nadrukiem logo lub grafiki
Obrus reklamowy 600x250 cm z nadrukiem logo lub grafiki
1 299,00 zł 1 107,00 zł 1 056,10 zł 900,00 zł
kpl
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl