
Głównym celem opisów produktów w sklepie internetowym jest sprzedaż. Atrakcyjny tekst powinien przedstawiać istotne z punktu widzenia użytkownika funkcjonalności, a także prezentować korzyści z nich płynące. Z tego powodu przekaz musi być napisany prostym językiem, bez zbędnych ozdobników i pozbawiony języka branżowego. Dowiedz się, dlaczego warto zlecić to zadanie na zewnątrz?
Stworzenie opisu produktu, który przekona potencjalnego klienta do zakupu, jest trudnym zadaniem. Przydatna jest tu znajomość konkretnej branży, a także wiedza z obszaru marketingu internetowego oraz psychologii sprzedaży. Znalezienie takiej osoby w firmie często okazuje się trudne. Pracownicy przedsiębiorstwa często są już wystarczająco obciążeni. Dokładanie im kolejnych zadań jest złym pomysłem. To mogłoby doprowadzić ich do frustracji i zmusisz do poszukiwania innego zatrudnienia. Jeśli chcesz zmotywować Twój zespół, rozpocznij współpracę z copywriterem, który pomoże Ci przeprowadzić konsumentów przez całą ścieżkę zakupową.
Prosty język sprzedaje
W Twojej pracy każdego dnia posługujesz się językiem branżowym, który skutecznie utrudnia komunikację z innymi ludźmi. Jeśli chcesz trafić do swych odbiorców i przekonać ich do zakupu, musisz mówić o skomplikowanych procesach prostym językiem.
Jeśli sprzedajesz np. sprzęt, powinieneś wyjaśnić potencjalnym klientom najważniejsze parametry. Dzięki temu będą umieli dopasować produkt do indywidualnych potrzeb. To na nich spocznie odpowiedzialność za podjętą decyzję. Sami dokonują wyboru. Ty podasz im jedynie opcje. W tym wypadku nikt nie powie, że wcisnąłeś im towar, za który otrzymałeś premię sprzedażową lub artykuł, który zalegał w magazynie.
Wyedukowani konsumenci podejmują świadome decyzje. W tym przypadku procent reklamacji i zwrotów może się znacznie obniżyć. Zyskasz zadowolonych klientów, a także zwielokrotnisz zyski.
Opisy produktów muszą być pisane językiem korzyści
Rozpoczynając współpracę z copywriterem, przedstaw mu jak najlepiej grupę docelową. Dostarcz mu jak najwięcej informacji z działu sprzedaży. Opowiedz o najczęstszych przyczynach reklamacji, zwrotów, a także o pytaniach zadawanych telefonicznie i mailowo. Wtajemnicz mistrza słowa w język branżowy. Wytłumacz mu najważniejsze zagadnienia. Dzięki temu zdobędzie wiedzę, która ułatwi mu pracę.
W zamian otrzymasz angażujące opisy produktów, dzięki którym konsumenci dowiedzą się nie tylko o zaletach Twojego asortymentu, ale również o korzyściach płynących z dokonania transakcji. Nie będą czuli straty z powodu wydanych pieniędzy. Będą podekscytowani faktem, że od teraz ich życie stanie się łatwiejsze. Dobrze przygotowany opis składa obietnicę, którą koniecznie trzeba dotrzymać. Z tego powodu szczerość w komunikacji wysuwa się na pierwszy plan.
Podsumowanie: Opisy produktów w sklepie internetowym — dlaczego warto je zlecić na zewnątrz?
Doświadczony copywriter potrafi zdziałać prawdziwe cuda. Dzięki nieszablonowym opisom produktów przekonuje konsumentów do zakupów, wpływa na lepszą pozycję strony internetowej w wyszukiwarce, a także pomaga przedsiębiorcom spełnić marzenia i zbudować silną markę na rynku. Dzięki copywritingowi możesz odmienić los Twojej firmy.
Musisz zatem uzbroić się w cierpliwość oraz zaangażować do pracy cały zespół. Od teraz Twoje działania muszą być w 100% spójne. Zadbaj zatem o przyjazną obsługę klienta, sprawną logistykę, odpowiedni łańcuch dostaw oraz wysoką jakość produktów. Ponadto, ważna jest również promocja w sieci i rozbudowa strony internetowej. Czy jesteś gotów podjąć to wyzwanie już dzisiaj?