Stand reklamowy — rola i zastosowanie
Jednym z kluczowych zadań standu reklamowego jest zwrócenie uwagi klienta na prezentowane produkty czy też usługi. Atrakcyjna ekspozycja ma nakłonić do zapoznania się z ofertą i zachęcić do zakupu.
Stand umieszczony przed wejściem do sklepu czy konkretnej placówki pozwala wyróżnić miejsce na tle konkurencji i zaprosić do jego wnętrza. Z kolei stojak reklamowy ustawiony wewnątrz sklepu wyróżnia niektóre produkty na tle szerokiego asortymentu.
Ten funkcjonalny nośnik reklamowy może być również wykorzystany na terenie muzeum, biblioteki, urzędu czy też placówki medycznej. Doskonale pełni swoją funkcję podczas targów i konferencji.
Różne oblicza standów reklamowych
Stand reklamowy jest uniwersalnym narzędziem marketingowym. Skutecznie wspiera działania marketingowe, promocyjne i sprzedażowe. Warto wykorzystać jego potencjał, by osiągnąć zamierzone cele. Można do dopasować do każdej branży i indywidualnych potrzeb. W zależności od wybranego projektu, przyjmują dowolny kształt. Wyróżniamy m.in.:
- display — stanowią ciekawą alternatywę dla plastikowych regałów, posiadają specjalne miejsce do wykonania nadruku;
- eliptyczne — umożliwiają prezentację produktów z obu stron stojaka, grafika może być taka sama z obu stron lub różna; by podkreślić ich walor estetyczny, można je pokryć lakierem offsetowym lub folią;
- przestrzenne 3D — pełnią funkcję wolnostojącego nośnika reklamy, jak i miejsca przeznaczonego na ekspozycję towarów; często są wykonane z kartonu lub tektury falistej.
Potykacze reklamowe powinny stanowić formę nienachalnej, a zarazem interesującej reklamy, która sprawi, że ludzie przechodzący obok zatrzymają się na chwilę z zaciekawieniem.
Jakie elementy powinien zawierać stand reklamowy?
Starannie wykonany stand powinien budować pozytywny wizerunek firmy i skutecznie zaznaczać jej obecność na rynku. Warto umieścić na nim nie tylko nazwę czy logo przedsiębiorstwa, ale również informacje o prezentowanych produktach, by ułatwić potencjalnym klientom podjęcie decyzji zakupowej. Zachęcamy do tego, by zastanowić się, jakie elementy mogłyby pomóc w przeprowadzeniu klientów przez ścieżkę zakupową. Czasem może to być zdjęcie lub rysunek, które kojarzą się z ofertą i wywołują pozytywne emocje. Przed przystąpieniem do realizacji projektu dobrze jest przeprowadzić test na osobach niezwiązanych z firmą czy też skonsultować pomysł np. z doświadczonym grafikiem. Należy pamiętać, że nośnik reklamy powinien być spójny z identyfikacją wizualną firmy.
Gdzie zamówić standy reklamowe?
Na rynku można znaleźć wiele ofert związanych z projektowaniem standów reklamowych. Realizacją tego typu zamówień zajmują się drukarnie, niektóre firmy działające w branży eventowej, jak i agencje marketingowe.