Jak współpracować z copywriterem?

Jak współpracować z copywriterem?

Coraz więcej przedsiębiorców zleca przygotowanie treści na stronę internetową oraz do materiałów marketingowych copywriterom. Często obawiają się, czy podejmują właściwą decyzję. Niektórzy mają już za sobą złe doświadczenia i boją się, że koszmar znowu powróci. Zobacz, jak współpracować z copywriterem, by znaleźć specjalistę, z którym będziesz grać do jednej bramki.

Dobierając współpracowników czy partnerów biznesów, musisz pamiętać o tym, że najważniejsza jest komunikacja oraz zaufanie. To, co dla Ciebie jest jasne i oczywiste, dla innych nie. Musisz się z tym pogodzić i opracować strategię. Jeśli zależy Ci na świetnej współpracy, musisz lepiej poznać swojego zleceniobiorcę. Określ swoje potrzeby i oczekiwania, a także wysłuchaj tego, co ma Ci do przekazania druga strona. Razem opracujcie plan działania.

Brief podstawa komunikacji z copywriterem

Brief to dokument, w którym przedstawisz Twoją grupę docelową, opiszesz konkurencję, zaprezentujesz swoją ofertę, a także przedstawisz Twoje oczekiwania. Każdy copywriter może Ci podesłać do wypełnienia nieco inny szablon. Niektórzy mistrzowie słowa zamiast formularza, zadają pytania mailowa lub kontaktują się telefonicznie. Każdy specjalista ma nieco inny model pracy z klientem. Jeżeli copy zadaje Ci pytania, ciesz się. Nie oceniaj go swym krytycznym okiem. Twoje odpowiedzi ułatwią mu pracę nad tekstem. Dzięki nim przygotuje treści, które spełnią Twoje oczekiwania.

Jeśli copywriter nie zadaje Ci pytań, ale zależy Ci na współpracy z nim,  przygotuj samodzielny brief. Wielu zleceniodawców decyduje się na ten krok, ponieważ portfolio copywritera podbiło ich serca. Są przekonani, że fachowiec pomoże im rozwinąć biznesowe skrzydła. W większości przypadków, intuicja się sprawdza. Osiągają zamierzone cele.

Jakie informacje powinny się znaleźć w biriefie, czyli co musi wiedzieć copywriter

Im więcej informacji umieścisz w dokumencie, tym lepsze treści otrzymasz. Poniżej znajdziesz pytania, na podstawie, których opracujesz drogowskaz dla copywritera. Niech poniższa lista stanie się dla Ciebie inspiracją, punktem wyjścia do podjęcia satysfakcjonującej współpracy z copywriterem.

  1. Jaki rodzaj treści potrzebujesz (teksty na stronę www, opisy kategorii, opisy produktów, artykuły blogowe, teksty do ulotki...)?
  2. Czym się zajmuje Twoje przedsiębiorstwo?
  3. Kto jest Twoją grupą docelową?
  4. Do czego chcesz zachęcić Twoich odbiorców? Jaki jest Twój główny cel?
  5. Jaki ma być charakter publikacji (sprzedażowy, informacyjny, wizerunkowy)?
  6. Czy są na rynku jakieś alternatywy dla Twojej oferty?
  7. Jakie wątpliwości mogą mieć klienci w związku z zakupem w Twoich produktów czy usług?
  8. Co może ich dodatkowo zmotywować do zakupu?
  9. Jaki problem rozwiązujesz dzięki Twojej ofercie?
  10. Co wyróżnia Cię na rynku?
  11. Kto jest Twoją największą konkurencją?
  12. Czy masz jeszcze jakieś wskazówki?
  13. Czy dostarczysz listę słów kluczowych?

Dzięki tym informacjom dalszy reserach stanie się łatwiejszy. Specjalista od pisania tekstów na zamówienie opracuje plan publikacji i prześle go do Twojej akceptacji.

O czym jeszcze musisz pamiętać, wybierając idealnego copywritera dla Twojej marki?

Pierwszy tekst nie zawsze jest idealny. Nie oznacza to, że copywriter się nie postarał. Porozmawiaj z nim o tym. Pewne niedociągnięcia mogą wynikać np. z błędnych informacji, na które trafił fachowiec w innych źródłach lub z braku informacji z Twojej strony. W takiej sytuacji poproś o wniesienie poprawek. Zazwyczaj 1 lub 2 drobne korekty są wliczone w koszt usługi. Wcześniej dopytaj o szczegóły zleceniobiorcę.

Pamiętaj, że uwzględnienie poprawek nie ma nic wspólnego z pisaniem tekstu od początku. Jeśli zmieni się Twoja koncepcja, nie obwiniaj za to copywritera. Zapłać mu za jego ciężką pracę.

Przed zleceniem zadania, ustal również dyspozycyjność mistrza słowa. Ustalcie termin realizacji. Wyznacz również deadline na wprowadzenie ewentualnych zmian.

Podsumowanie: Jak współpracować z copywriterem?

Współpraca wymaga zaangażowania z obu stron. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz być szczery. Podaj copywriterowi, jak najwięcej informacji o Twojej marce, a także przedstaw Twoje oczekiwania. Wyznacz osobę do kontaktu w Twojej firmie, która będzie mogła wspomóc specjalistę od tworzenia treści, w przypadku wątpliwości. Pamiętaj, że nie wszystkie informacje są ogólnodostępne w Internecie. Dzięki temu skrócisz czas realizacji, a także zminimalizujesz ilość poprawek.

Aby praca z copywriterem przyniosła Ci ogromną satysfakcję, bądź otwarty i ufaj, że fachowiec wykona swoje zadanie, jak najlepiej potrafi. Przyjazna atmosfera zwiększa motywację. Jeśli do tej pory nie znalazłeś jeszcze swojego specjalisty od copywritingu, rozpocznij współpracę z nami. Wyrusz w niezapomnianą przygodę, która pomoże Ci spełnić marzenia oraz zbudować silną markę.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Nowości
Trybunka reklamowa owal  z półką 91 x 46 x 93 cm
Trybunka reklamowa owal z półką 91 x 46 x 93 cm

979,00 zł

795,93 zł

szt.
Krzesło do stołu koktajlowego - białe
Krzesło do stołu koktajlowego - białe

180,00 zł

146,34 zł

szt.
Stojak na ulotki A3  MONTANA w walizce transportowej
Stojak na ulotki A3 MONTANA w walizce transportowej

610,00 zł

495,93 zł

szt.
Stojak na ulotki A3  MONTANA w torbie transportowej
Stojak na ulotki A3 MONTANA w torbie transportowej

590,00 zł

479,67 zł

szt.
Lada STANDARD PCV z płytą meblową Wydruk na folii z laminatem
Lada STANDARD PCV z płytą meblową Wydruk na folii z laminatem

2 700,00 zł

2 195,12 zł

szt.
Lada SMART z oświetleniem LED poszycie tekstylne Backlite
Lada SMART z oświetleniem LED poszycie tekstylne Backlite

2 800,00 zł

2 276,42 zł

szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl