Targi i eventy branżowe - warto uczestniczyć czy to marnowanie czasu? Zestawienie korzyści.

Prowadzisz firmę albo własny brand personalny? Może zastanawiasz się, czy uczestnictwo w wydarzeniach branżowych stanowi korzyść dla Twojej marki? Wystawiennictwo na eventach wymaga dużych pokładów zaangażowania oraz wkładu finansowego - warto rozważyć tę decyzję.


Targi i wystawy mają bardzo długą tradycję i aż do XXI wieku stanowiły jeden z głównych filarów marketingu bezpośredniego. Obecnie najważniejsza i najczęściej wybieraną drogą reklamową jest internetowa ścieżka wiodąca przez social media, mailing, adwords’y i inne formy komunikacji 4.0. Przede wszystkim w sferze wirtualnej dokonywane są procesy wyboru i zakupu towaru czy usług, a co za tym idzie rola wydarzeń branżowych teoretycznie straciła na wartości. Jednak warto zauważyć, że trendy wiodące do maksymalnej transparentności biznesu czy marki osobistej ponownie prowadzą do sprzedaży bezpośredniej.

Internet pozwala Nam teoretycznie skrócić dystans pomiędzy sprzedającym a klientem, nawet jeśli realnie zakupione zostają produkty fizycznie odległe od siebie o tysiące kilometrów. Kontynuując ten proces myślowy, wnioskujemy, że forma wystawiennicza ma już jedynie charakter prestiżowy i może być traktowana jako dodatek do strategii marketingowej. Nic bardziej mylnego!


Odpowiednia promocja firmy czy brandu personalnego jest istotna - dobrze dobrane działania wizerunkowe pozwalają dotrzeć przedsiębiorcy do szerszej niż dotychczas grupy potencjalnych klientów. Wpływa to również na transparentność marketingu - przygotowywanie się do takich targów jest doskonałym materiałem do promowania się zarówno w social media, jak i w mediach rzeczywistych. Same etapy przygotowawcze, przejazd, rozstawianie stoiska i początek imprezy jest dobrym wstępem reklamowym i prawdziwym „real time marketing” dla własnego biznesu.

Oczywiście uczestnictwo w targach branżowych jest też doskonałą okazją na rozpoznanie „na żywo” swojej konkurencji. Skoro dla zwiedzających jest to okazja do porównania firm oferujących ten sam czy podobny produkt, to dla Ciebie również jest to okazja do rozpoznania swojego „terenu”.

Dzięki realnemu spotkaniu zarówno z innymi firmami, jak i z klientami którzy zdecydują się na Twój lub inny produkt, masz możliwość pozyskać świeże opinie i komentarze, które na pewno będą pomocne w dalszym rozwoju firmy czy marki. Nie dość, że możesz prowadzić swój marketing bezpośrednio z klientem, to również z kontrahentem i potencjalnym partnerem biznesowym. Wieczorne kuluary takich wydarzeń są doskonałą okazją, by nawiązywać przyjaźnie, które mogą okazać się przydatne w dalszych działaniach firmowych.

Dla innych „graczy” w Twojej branży jest to również znak, że działasz na rynku i zależy Ci na budowaniu swojej pozycji. Korzystnie pokazujesz swoje zaangażowanie i budujesz swój wizerunek przedsiębiorcy.


Podsumowując powody, dla których warto, mimo obecnego skupienia się na marketingu internetowym, uczestniczyć w wydarzeniach branżowych:

  • Korzystny wpływ na prezentacje firmy – dzięki uczestnictwu w wydarzeniach branżowych możesz pokazać swój produkt, usługę czy markę osobistą zarówno potencjalnym klientom, jak i również kontrahentom czy partnerom biznesowym.
  • Marketing bezpośredni – masz okazję na żywo poznać opinię swoich klientów. Zapewne usłyszysz zarówno pochwały, jak i słowa krytyki, ale warto potraktować taką sytuację jako szansę na poprawienie jakości swojej oferty. Dzięki temu, że skonfrontujesz się z krytyką, będziesz odbierany jako pozytywniejszy, niż gdyby do tej sytuacji nigdy nie doszło.
  • Pozyskiwanie znajomości w branży. Nie warto przysłowiowo „drzeć kotów” z konkurencją. Spotkania z innymi osobami z tej samej branży to świetny sposób na rozwój swojej marki! Wpływa to zarówno pozytywnie na wizerunek Ciebie jako przedsiębiorcy w oczach klientów, ale, jak i potencjalnych współpracowników.
  • Obserwacja konkurencji - to jedna z najistotniejszych korzyści. Widząc nie tylko sam produkt, ale również relację z klientem i opinie konsumentów nt. produktu czy usługi konkurencji możesz rozwinąć swoją własną strategię biznesową i marketingową. Przykładowo, gdy widzisz, że mimo bardzo podobnego do Twojego produktu Twój konkurent nie ma dobrego odbioru u kupujących, to zastanów się jak nie popełnić jego błędu. Ponadto na żywo możesz porównać produkt swój do konkurencyjnego.

Słowem zakończenia - wydarzenia branżowe oferują nam korzyści związane z celami zarówno w zakresie badania konkurencji, jak i segmentacją, sondażem rynku, kanałami dystrybucji, strategii cenowych i co bardzo ważne - komunikacją rynkową. Każde rozszerzenie i pogłębienie kontaktów biznesowych, z klientami, pośrednikami, prasą czy organizatorami eventu to okazja, żeby budować swój wizerunkach w oczach wszystkich.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Sprawdź koniecznie
Obrus reklamowy 600x300 cm z nadrukiem firmowy Obrusy eventowe
Obrus reklamowy 600x300 cm z nadrukiem firmowy Obrusy eventowe
1 399,00 zł 1 353,00 zł 1 137,40 zł 1 100,00 zł
kpl
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 6,0 m
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 6,0 m
6 150,00 zł 5 781,00 zł 5 000,00 zł 4 700,00 zł
szt.
Namiot pająk stałociśnieniowy 6x6m BEZ NADRUKU
Namiot pająk stałociśnieniowy 6x6m BEZ NADRUKU
10 455,00 zł 9 963,00 zł 8 500,00 zł 8 100,00 zł
szt.
Obrus reklamowy 500x200 cm z nadrukiem firmowym Logo lub grafiki
Obrus reklamowy 500x200 cm z nadrukiem firmowym Logo lub grafiki
989,00 zł 736,77 zł 804,07 zł 599,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 400x250 cm z nadrukiem Obrus eventowy
Obrus reklamowy 400x250 cm z nadrukiem Obrus eventowy
869,00 zł 736,77 zł 706,50 zł 599,00 zł
kpl
Namiot z nadrukiem pająk 3x3 stałociśnieniowy Namiot hermetyczny bezprądowy
Namiot z nadrukiem pająk 3x3 stałociśnieniowy Namiot hermetyczny bezprądowy
5 904,00 zł 5 734,00 zł 4 800,00 zł 4 661,79 zł
kpl
Obrus reklamowy 400x200 cm z nadrukiem firmowym logo
Obrus reklamowy 400x200 cm z nadrukiem firmowym logo
789,00 zł 613,77 zł 641,46 zł 499,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 600x200 cm z nadrukiem firmowy logo Obrusy imprezowe
Obrus reklamowy 600x200 cm z nadrukiem firmowy logo Obrusy imprezowe
1 189,00 zł 982,77 zł 966,67 zł 799,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 300x200 cm z nadrukiem
Obrus reklamowy 300x200 cm z nadrukiem
599,00 zł 490,77 zł 486,99 zł 399,00 zł
kpl
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 3,0 m Nadruk sublimacyjny Wysokiej jakości
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 3,0 m Nadruk sublimacyjny Wysokiej jakości
2 952,00 zł 2 829,00 zł 2 400,00 zł 2 300,00 zł
szt.
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 4,0 m
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 4,0 m
3 690,00 zł 3 444,00 zł 3 000,00 zł 2 800,00 zł
szt.
Obrus reklamowy 500x250 cm z nadrukiem reklamowym logo Obrusy eventowe
Obrus reklamowy 500x250 cm z nadrukiem reklamowym logo Obrusy eventowe
1 079,00 zł 982,77 zł 877,24 zł 799,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 300x250 cm z nadrukiem Producent
Obrus reklamowy 300x250 cm z nadrukiem Producent
649,00 zł 613,77 zł 527,64 zł 499,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 300x300 cm z nadrukiem sublimacyjnym
Obrus reklamowy 300x300 cm z nadrukiem sublimacyjnym
699,00 zł 676,50 zł 568,29 zł 550,00 zł
kpl
TANIE ULOTKI REKLAMOWE A6 5000 szt. 130 g kreda błysk
TANIE ULOTKI REKLAMOWE A6 5000 szt. 130 g kreda błysk
210,00 zł 159,00 zł 170,73 zł 129,27 zł
kpl
Namiot z nadrukiem Pająk 6x6 stałociśnieniowy Bezprądowy Hermetyczny
Namiot z nadrukiem Pająk 6x6 stałociśnieniowy Bezprądowy Hermetyczny
14 760,00 zł 12 423,00 zł 12 000,00 zł 10 100,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 500x300 cm z nadrukiem firmowym
Obrus reklamowy 500x300 cm z nadrukiem firmowym
1 169,00 zł 1 105,77 zł 950,41 zł 899,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 600x250 cm z nadrukiem logo lub grafiki
Obrus reklamowy 600x250 cm z nadrukiem logo lub grafiki
1 299,00 zł 1 107,00 zł 1 056,10 zł 900,00 zł
kpl
Obrus reklamowy 400x300 cm z nadrukiem logo Obrusy eventowe
Obrus reklamowy 400x300 cm z nadrukiem logo Obrusy eventowe
939,00 zł 859,77 zł 763,41 zł 699,00 zł
kpl
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 5,0 m
SŁUPEK REKLAMOWY stałociśnieniowy 5,0 m
5 289,00 zł 5 043,00 zł 4 300,00 zł 4 100,00 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl