Targi i eventy branżowe - warto uczestniczyć czy to marnowanie czasu? Zestawienie korzyści.

Prowadzisz firmę albo własny brand personalny? Może zastanawiasz się, czy uczestnictwo w wydarzeniach branżowych stanowi korzyść dla Twojej marki? Wystawiennictwo na eventach wymaga dużych pokładów zaangażowania oraz wkładu finansowego - warto rozważyć tę decyzję.


Targi i wystawy mają bardzo długą tradycję i aż do XXI wieku stanowiły jeden z głównych filarów marketingu bezpośredniego. Obecnie najważniejsza i najczęściej wybieraną drogą reklamową jest internetowa ścieżka wiodąca przez social media, mailing, adwords’y i inne formy komunikacji 4.0. Przede wszystkim w sferze wirtualnej dokonywane są procesy wyboru i zakupu towaru czy usług, a co za tym idzie rola wydarzeń branżowych teoretycznie straciła na wartości. Jednak warto zauważyć, że trendy wiodące do maksymalnej transparentności biznesu czy marki osobistej ponownie prowadzą do sprzedaży bezpośredniej.

Internet pozwala Nam teoretycznie skrócić dystans pomiędzy sprzedającym a klientem, nawet jeśli realnie zakupione zostają produkty fizycznie odległe od siebie o tysiące kilometrów. Kontynuując ten proces myślowy, wnioskujemy, że forma wystawiennicza ma już jedynie charakter prestiżowy i może być traktowana jako dodatek do strategii marketingowej. Nic bardziej mylnego!


Odpowiednia promocja firmy czy brandu personalnego jest istotna - dobrze dobrane działania wizerunkowe pozwalają dotrzeć przedsiębiorcy do szerszej niż dotychczas grupy potencjalnych klientów. Wpływa to również na transparentność marketingu - przygotowywanie się do takich targów jest doskonałym materiałem do promowania się zarówno w social media, jak i w mediach rzeczywistych. Same etapy przygotowawcze, przejazd, rozstawianie stoiska i początek imprezy jest dobrym wstępem reklamowym i prawdziwym „real time marketing” dla własnego biznesu.

Oczywiście uczestnictwo w targach branżowych jest też doskonałą okazją na rozpoznanie „na żywo” swojej konkurencji. Skoro dla zwiedzających jest to okazja do porównania firm oferujących ten sam czy podobny produkt, to dla Ciebie również jest to okazja do rozpoznania swojego „terenu”.

Dzięki realnemu spotkaniu zarówno z innymi firmami, jak i z klientami którzy zdecydują się na Twój lub inny produkt, masz możliwość pozyskać świeże opinie i komentarze, które na pewno będą pomocne w dalszym rozwoju firmy czy marki. Nie dość, że możesz prowadzić swój marketing bezpośrednio z klientem, to również z kontrahentem i potencjalnym partnerem biznesowym. Wieczorne kuluary takich wydarzeń są doskonałą okazją, by nawiązywać przyjaźnie, które mogą okazać się przydatne w dalszych działaniach firmowych.

Dla innych „graczy” w Twojej branży jest to również znak, że działasz na rynku i zależy Ci na budowaniu swojej pozycji. Korzystnie pokazujesz swoje zaangażowanie i budujesz swój wizerunek przedsiębiorcy.


Podsumowując powody, dla których warto, mimo obecnego skupienia się na marketingu internetowym, uczestniczyć w wydarzeniach branżowych:

  • Korzystny wpływ na prezentacje firmy – dzięki uczestnictwu w wydarzeniach branżowych możesz pokazać swój produkt, usługę czy markę osobistą zarówno potencjalnym klientom, jak i również kontrahentom czy partnerom biznesowym.
  • Marketing bezpośredni – masz okazję na żywo poznać opinię swoich klientów. Zapewne usłyszysz zarówno pochwały, jak i słowa krytyki, ale warto potraktować taką sytuację jako szansę na poprawienie jakości swojej oferty. Dzięki temu, że skonfrontujesz się z krytyką, będziesz odbierany jako pozytywniejszy, niż gdyby do tej sytuacji nigdy nie doszło.
  • Pozyskiwanie znajomości w branży. Nie warto przysłowiowo „drzeć kotów” z konkurencją. Spotkania z innymi osobami z tej samej branży to świetny sposób na rozwój swojej marki! Wpływa to zarówno pozytywnie na wizerunek Ciebie jako przedsiębiorcy w oczach klientów, ale, jak i potencjalnych współpracowników.
  • Obserwacja konkurencji - to jedna z najistotniejszych korzyści. Widząc nie tylko sam produkt, ale również relację z klientem i opinie konsumentów nt. produktu czy usługi konkurencji możesz rozwinąć swoją własną strategię biznesową i marketingową. Przykładowo, gdy widzisz, że mimo bardzo podobnego do Twojego produktu Twój konkurent nie ma dobrego odbioru u kupujących, to zastanów się jak nie popełnić jego błędu. Ponadto na żywo możesz porównać produkt swój do konkurencyjnego.

Słowem zakończenia - wydarzenia branżowe oferują nam korzyści związane z celami zarówno w zakresie badania konkurencji, jak i segmentacją, sondażem rynku, kanałami dystrybucji, strategii cenowych i co bardzo ważne - komunikacją rynkową. Każde rozszerzenie i pogłębienie kontaktów biznesowych, z klientami, pośrednikami, prasą czy organizatorami eventu to okazja, żeby budować swój wizerunkach w oczach wszystkich.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Usługa kurierska) już od 1 000,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl