Reklama wewnętrzna eksponuje materiały promocyjne w obrębie przestrzeni zamkniętych. Najczęściej spotkamy ją w przestrzeniach wielkoformatowych, takich jak: centra handlowe, kawiarnie, restauracje, teatry, supermarkety, toalety publiczne, lotniska, szkoły czy kluby. Oczywiście to tylko wierzchołek góry lodowej w kwestii występowania reklamy indoor. Przygotowaliśmy garść informacji o jej specyfice, jakie ma zalety i jakie są jej najpopularniejsze nośniki.
Co to jest reklama wewnętrzna?
Reklama wewnętrzna odnosi się do działań promocyjnych realizowanych w obrębie określonej przestrzeni. Może to być na przykład promocja produktów lub usług w miejscach takich jak sklepy, biura, centra handlowe, punkty obsługi klienta, a także w przestrzeniach firmowych takich jak sale konferencyjne czy hol. Reklama indoor ma za zadanie wpływać bezpośrednio na osoby, które już znajdują się w danym miejscu. Jest to sposób na bezpośrednią i często bardziej osobistą komunikację z klientem. Skutecznie zaprojektowana i zaprezentowana może skutecznie wpływać na decyzje zakupowe, poprawić doświadczenie klienta oraz wzmacniać pozytywny wizerunek marki.
Spektrum działania skutecznego indoor'u
Reklama wewnętrzna obejmuje wszelkie działania promocyjne, które są realizowane w przestrzeniach zamkniętych. Spektrum jej zastosowań jest szerokie. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy zewnętrznej, która obejmuje głównie duże bilbordy przy newralgicznych trasach, reklama wewnętrzna dociera do konsumentów już obecnych w konkretnych lokalizacjach. Może ich skusić tu i teraz oraz natychmiast stać się skutecznym działaniem marketingowym.
Najpopularniejsze systemy i nośniki reklamy wewnętrznej
Na rynku istnieje wiele sposobów na realizację kampanii reklamowych w przestrzeniach zamkniętych. Choć niektóre nośniki z poniższej listy z powodzeniem sprawdzają się również w reklamie zewnętrznej, jak flagi, potykacze, banery, czy ulotki, są bardziej wewnętrzne. Chcesz wiedzieć, jakie ekspozytory są najczęściej wykorzystywane do reklamy wewnątrz pomieszczeń? Sprawdź listę ⬇️
Rollupy to przenośne, zwijane banery reklamowe na specjalnym stelażu. Są łatwe w transporcie i montażu, idealne do szybkiego prezentowania informacji w różnych lokalizacjach. Reklama typu roll-up jest wszechstronnym rozwiązaniem w zakresie reklamy wewnętrznej. Nośnik nadaje się do wszelkiego rodzaju przedsięwzięć. Od prezentacji firmowych, poprzez targi i wystawy, aż po wydarzenia modowe i przestrzenie handlowe.
Ścianki reklamowe to duże konstrukcje, które najczęściej stanowią tła dla stoisk targowych, prezentacji czy jako media wall na eventach. Występują w wielu rozmiarach i kształtach, dlatego można je dowolnie konfigurować. Ścianki tekstylne proste i tła łukowe gwarantują doskonałą jakość nadruku i stanowi doskonałą bazę pod stworzenie profesjonalnie oznaczonej i wydzielonej strefy firmowej w zamkniętej przestrzeni.
Flagi reklamowe / windery są to konstrukcje, których potencjał wykorzystują firmy zarówno w outdorze, jak i w reklamie wewnętrznej. To znakomite kierunkowskazy, które wyróżniają się i są widoczne z daleka. Windery postawione przed wejściem do sklepu w galerii handlowej elegancko zapraszają każdego gościa i tworzą niezwykłą aurę powitania. W dużych przestrzeniach wewnętrznych doskonale zaznaczają obecności marki.
Potykacze reklamowe to również nośniki, na które można się natknąć zarówno przed budynkiem, jak i w środku. Ten prosty w obsłudze, dwustronny i ekspozytor codziennie może prezentować nową treść. Wystarczy wymienić plakat reklamowy i postawić potykacz przed wejściem do sklepu, kwiaciarni czy kawiarni.
Stojaki na ulotki i plakaty przybierają różną formę. Choć sprawdzone już na przełomie lat, ciągle się zmieniają. Konstruktorzy ulepszają konstrukcję, tak, aby sięgnięcie po ulotkę było dla klienta przyjemne i bezproblemowe. To rodzaj nośnika, który znajduje zastosowanie wyłącznie w reklamie wewnętrznej.
Trybunki, lady i stoły to wygodne elementy systemów wystawienniczych, które można wykorzystać nie tylko na targach jako wyposażenie stoiska firmowego. To konstrukcje, które nadają się do prezentacji produktów, materiałów informacyjnych lub jako punkt obsługi klienta w zamkniętych przestrzeniach handlowych.
Ramki plakatowe OWZ naścienne i podwieszane na plakaty z systemem to ekspozytory reklamy wewnętrznej, które spotkasz w każdym większym sklepie czy galerii handlowej. Cenione za łatwą i szybką wymianę treści reklamowych, bez konieczności rozkładania całej konstrukcji.
Zalety reklamy wewnętrznej
Głównym atutem reklamy wewnętrznej jest możliwość precyzyjnego dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, wykorzystując informacje demograficzne, zainteresowania i zachowania konsumentów.
Firmy, które chcą zainteresować swoją ofertą młodych profesjonalistów, mogą umieszczać reklamy w windach czy holach biurowców. Z kolei firmy, które chcą zwrócić uwagę rodzin z dziećmi mogą stawiać na stoiska promocyjne, które znajdują się w pobliżu wewnętrznych centrów rozrywki dla najmłodszych.
Innym znaczącym atutem reklamy wewnętrznej jest jej elastyczność. Dzięki wykorzystaniu cyfrowych wyświetlaczy możliwa jest dynamiczna aktualizacja treści reklamowych, która będzie nawiązywać do pory dnia, sezonu czy wydarzeń i trendów.
3 kroki do osiągnięcia efektywnej reklamy wewnętrznej
Tworzenie efektywnych reklam wewnętrznych wymaga przemyślanej strategii i głębokiego zrozumienia Twoich docelowych odbiorców – ich motywacji, potrzeb i preferencji. Poniżej znajduje się kilka kluczowych wskazówek, jak skonstruować przekaz, który trafi w serca i umysły potencjalnych klientów:
1. Jasny przekaz
Ważne, by reklama komunikowała jedno, klarowne przesłanie, które z łatwością znajdzie odzew w grupie docelowej. Ogranicz ilość tekstu i unikaj zbytnio skomplikowanych grafik, które mogłyby wprowadzić odbiorców w zakłopotanie.
2. Wysoka jakość materiałów wizualnych
Niezależnie od rodzaju reklamy, kluczowa jest ich jakość oraz estetyka. Profesjonalne i atrakcyjne wizualnie materiały mają większą szansę na przyciągnięcie uwagi i są oceniane jako wiarygodne.
3. Kreatywność w działaniu
Trzeba się wyróżnić. Trzeba wyjść poza utarte schematy i eksplorować innowacyjne metody przyciągania uwagi. Wparciem mogą być nowoczesne technologie, które z tradycyjną formą indooru stworzą spójną całość.
Pamiętaj, że skuteczna reklama wewnętrzna zaczyna się od głębokiego zrozumienia grupy docelowej oraz tworzenia komunikatów, które będą dla niej atrakcyjne, rzetelne i korzystne.