Każda firma musi zadbać o swój wizerunek oraz właściwą formę promocji, by zyskać rozgłos i pozyskać nowych klientów. Aby osiągnąć sukces, ważne jest wielowymiarowe działanie. Prowadzenie skutecznych kampanii wymaga różnorodnych narzędzi. Jednym z nich są atrakcyjne banery reklamowe, które przyciągają wzrok. Wykonuje się je za pomocą druku solwentowego. Sprawdź, co to jest i jakie są jego zalety.
Czym jest druk solwentowy?
Druk solwentowy to technika druku, która wykorzystuje tusze produkowane na bazie rozpuszczalników organicznych. W ten sposób powstaje staranny wydruk wielkoformatowy. Technikę tę stosuje się na różnorodnych podłożach. Wydruk wykazuje wysoki stopień odporności na działanie czynników zewnętrznych. Jest to jedna z najbardziej popularnych metod wykorzystywanych w poligrafii.
Druk solwentowy występuje w 3 odmianach:
- eko,
- mild,
- twardy.
Pierwszy z nich prezentuje się nienagannie przez okres dłuższy niż rok. Później konieczna jest wymiana. Trwałość drugiego wynosi ok. 2 lata. Ostatni z nich może zachwycać odbiorców nawet przez 7 lat. Minimalny czas, w którym zachowuje swoje właściwości to 3 lata.
Do czego można wykorzystać druk solwentowy?
Solwent został doceniony w branży reklamowej. Z jego pomocą wykonuje się większość materiałów promocyjnych wykorzystywanych na zewnątrz. Świetnie radzą sobie w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Są odporne na mróz, deszcz oraz promieniowanie słoneczne. Z jego pomocą można wykonać, m.in.:
- roll upy,
- banery reklamowe,
- tablice informacyjne,
- folie samoprzylepne,
- billboardy,
- plandeki.
Druk solwentowy umożliwia drukowanie w fotograficznej jakości. Grafikę tego typu cechuje wysoka jakość. Bogactwo kolorów przykuwa odbiorców i zachęca do interakcji. Obok takiej reklamy trudno przejść obojętnie. Dzięki temu doskonale się sprawdza podczas produkcji komunikatów świetlnych, dekoracji oraz innych form promowania marki w środku i na zewnątrz.
Poznaj zalety druku solwentowego
Solwent gwarantuje wysoką jakość. Jest odporny na zmienną pogodę, a także na uszkodzenia mechaniczne, dzięki czemu reklama przez długi czas wygląda świetnie. Zachowuje oryginalne kolory i bardzo dobrze odzwierciedla prototyp. Technika nie jest w 100% precyzyjna, ale duża odległość od konsumentów maskuje wszelkie niedoskonałości. Są one niedostrzegalne dla ludzkiego oka z daleka. Metoda pozwala na wykonanie pojedynczego nadruku. Jest bardzo ekonomiczna. Nie wymaga zmiany matryc.
Podsumowanie: Druk solwentowy — co to jest i jakie są jego zalety?
Druk solwentowy to jedna z często wykorzystywanych technik w poligrafii. Zapewnia wysoką jakość nadruku, a na dodatek pozwala zaoszczędzić pieniądze. Z jej pomocą można wykonać jednorazowy projekt lub nanieść projekt wielokrotnie. W odróżnieniu od sitodruku wymiana matryc nie jest konieczna.
Reklama wykonana w ten sposób przyciąga wzrok. Banery i inne formy komunikacji z klientami są odporne na działanie zróżnicowanych warunków atmosferycznych, a także na uszkodzenia mechaniczne. W zależności od wybranego wariantu grafika zachowuje swoje właściwości nawet przez 7 lat.