Druk sublimacyjny to obecnie jedna z najczęściej stosowanych metod druku w reklamie. Umożliwia wydruk kolorowych grafik w dowolnym rozmiarze. Przedmioty udekorowane w ten sposób są wytrzymałe i łatwe w utrzymaniu czystości. Prezentują się okazale przez długi czas. Dowiedz się, co to jest druk sublimacyjny, aby wykorzystać w 100% jego potencjał z korzyścią dla Twojej marki.
Druk sublimacyjny pozwala szybko i tanio wykonać spersonalizowane produkty, które przykuwają wzrok i zachwycają swym wyglądem. Wyglądają świetnie w każdej sytuacji. Dmuchana reklama, odzież czy elementy systemów wystawienniczych z Twoim logo zwiększą rozpoznawalność Twojej marki w każdym miejscu. Zakorzenią Twój znak firmowy w umyśle konsumentów. Na początku zaczną kojarzyć brand, później zainteresują się ofertą, a gdy uświadomisz im, że Twoje produkty bądź usługi rozwiążą ich problem, chętnie je kupią. To wszystko wymaga jednak czasu. Jeśli uzbroisz się w cierpliwość, odniesiesz zwycięstwo.
Jak powstaje nadruk sublimacyjny?
Na początku musisz stworzyć projekt graficzny. Możesz wykonać go sam lub skorzystać z pomocy doświadczonego grafika. Gdy obraz spełni Twoje oczekiwania, skontaktuj się z drukarnią, która spełni Twoje marzenia.
Co się dzieje w drukarni z gotową grafiką? Najpierw otwiera się program graficzny, by sprawdzić, czy projekt spełnia wszystkie wymogi. Później, za pomocą nanosi się ją na papier sublimacyjny. Używa się do tego specjalnych tuszów. Papier transferowy z obrazem lub napisem wkłada się następnie do prasy termotransferowej. Urządzenie dociska go do materiału. W ten sposób powstaje starannie wykonany nadruk.
Technologia bazuje na zjawisku sublimacji. Być może przypominasz sobie tę nazwę z lekcji fizyki. Proces ten polega na natychmiastowym przejściu ciała ze stanu stałego w stan gazowy. Dzieje się tak z ekologicznym tuszem, który jest w proszku. Jego cząsteczki przenikają do włókna tkaniny pod wpływem bardzo wysokiej temperatury. W rezultacie grafika jest umieszczona wewnątrz materiału. Dzięki temu nadruk jest odporny na działanie wielu czynników zewnętrznych, przez co wytrzymuje dłużej.
Drukarze traktują każdy projekt indywidualnie. Za każdym razem dostosowują parametry do konkretnej realizacji. Dobierają odpowiednią siłę nacisku oraz wysokość temperatury do rodzaju tkaniny, a także typu prasy. W większości przypadków prasa pracuje 30-60 sekund, a temperatura wynosi 180-2000C. W tej kwestii zdarzają się odchylenia.
Jaką tkaninę wybrać, by uzyskać jak najwyższą jakość nadruku?
Do druku sublimacyjnego, zaleca się wybór tkaniny o wysokim składzie procentowym poliestru. Im więcej znajduje się go w materiale, tym lepsza jakość otrzymanej grafiki. Soczyste barwy przykuwają wzrok. Trudno przejść obok nich obojętnie. Skąd taka zależność? Tusze sublimacyjne perfekcyjnie wiążą się z poliestrem. Warto podkreślić, że skład materiału może być mieszany. Ważne, by przeważał w nim jeden składnik.
Czy kolor tkaniny ma znaczenie w druku sublimacyjnym?
Barwa materiału wpływa na wygląd grafiki. Półprzezroczyste barwniki dają najlepszy efekt na jasnej tkaninie. Aby nanieść jasny motyw na ciemną tkaninę, trzeba postąpić niestandardowo. W tym przypadku zadrukowuje się białe podłoże jasną grafiką umieszczoną na ciemnym tle.
Druk sublimacyjny — gwarancja jakości
Nadruk sublimacyjny podbił poligraficzny świat. Dzięki niemu można stworzyć prawdziwe dzieła sztuki. Wyraziste kolory, ostre kontury, przejścia tonalne i przepiękne odcienie sprawiają wrażenie obrazu, który został właśnie ukończony przez malarza.
Materiały poliestrowe można prać i prasować bez obaw, że zostaną trwale uszkodzone. Wyglądają rewelacyjnie nawet po kilkudziesięciu praniach. Grafika nie traci swych właściwości pod wpływem deszczu, słońca czy mrozu. Z tego powodu doskonale reklamuje firmę w każdej sytuacji. Można ją umieścić na różnorodnych przedmiotach używanych na zewnątrz, m.in. na:
Można z nich korzystać podczas akcji promocyjnych, na targach branżowych, podczas lokalnych eventów, a także udekorować nimi siedzibę przedsiębiorstwa.
Druk sublimacyjny — zgrany duet: ekologia i ekonomia
Specjalne tusze produkuje się na bazie wody. Dzięki temu z nadruku nie wydostają się z niego żadne szkodliwe substancje. Takie rozwiązanie chroni zarówno środowisko naturalne, jak i użytkowników. Ubrania wykonane w ten sposób mogą nosić bez obaw dzieci oraz dorośli. Warto podkreślić, że zadrukowana tkanina umożliwia doskonałą cyrkulację powietrza.
Na uwagę zasługuje również niski koszt produkcji. Największy wydatek stanowi zakup termoprasy. Pozostałe materiały są stosunkowo tanie w porównaniu do ich odpowiedników wykorzystywanych w innych technologiach druku. Dzięki temu możliwe jest drukowanie nawet pojedynczych egzemplarzy.
Podsumowanie: Co to jest druk sublimacyjny? — Poznaj korzyści, jakie może przynieść Twojej marce
Druk sublimacyjny to technika nanoszenia grafiki najpierw na papier transferowy, a następnie na tkaninę pod wpływem dużej siły nacisku i wysokiej temperatury. Nadruk tego typu cechuje niebywała jakość. Doskonale widać na nim każdy detal. Prezentuje się świetnie przez długi czas. Można go wyprać w pralce, suszyć, a nawet prasować.
Tak cenne właściwości sprawiają, że jego potencjał doceniło już wiele marek. Jeśli do tej pory nie wykorzystałeś jego zalet, zrób to koniecznie. Stwórz ciekawą prezentację Twojego brandu. Promuj go na targach za pomocą okazałego stoiska wystawienniczego. Gwarantuję Ci, że w ten sposób zwiększysz rozpoznawalność Twojej firmy na rynku i zadbasz o jej wizerunek.