Budowanie dojrzałej i silnej marki to ogromne wyzwanie. Wymaga wiele poświęceń i kreatywności od członków całego zespołu. Rola przedsiębiorców nieustannie ewoluuje. Teraz promowanie swojej oferty to zdecydowanie za mało. Konsumenci chcą czegoś więcej. Oczekują pozytywnych doświadczeń i wiarygodności. Klienci kupują emocje, nie produkty. By zwiększyć swoją autentyczność, musisz zabierać głos w ważnych dla społeczeństwa kwestiach i wyznaczać kierunek. Sprawdź, jak stać się marką odpowiedzialną społecznie.
Co tak naprawdę oznacza autentyczny brand? Gdybyś zapytał o to osoby spotkane na ulicy lub użytkowników sieci, pewnie uzyskałbyś różne odpowiedzi. Niestety nie ma to jednoznacznej odpowiedzi. Można natomiast wyróżnić kilka istotnych cen, które wpływają na autentyczność. Oto kilka z nich:
- wierność propagowanym wartościom,
- spójny przekaz,
- szczera komunikacja,
- dotrzymywanie danego słowa,
- postępowanie zgodne z tonem wypowiedzi.
To trudna droga do osiągnięcia wyznaczonych celów, ale możliwa do osiągnięcia. Konieczne jest opracowanie konkretnej strategii i przestrzeganie jej. W ten sposób zyskasz w oczach konsumentów i zadbasz o Twój wizerunek. Zdobędziesz zaufanie, co w długofalowej perspektywie pomoże Ci osiągnąć większe dochody.
Ekologia — Twoja szansa na kreowanie pozytywnego wizerunku marki
Ekologia to obecnie jedna z ważniejszych kwestii, która spędza sen z powiek biznesmenów. Przepisy prawne wprowadzają coraz większe obostrzenia, by ochronić środowisko i dać naturze szansę na regenerację. Z tego powodu przedsiębiorcy wdrażają rozmaite rozwiązania, które mają ograniczyć ilość produkowanych odpadów. Wiele marek obniża ceny na produkty, których okres przydatności do spożycia dobiega końca. W ten sposób chcą zapobiec marnowaniu żywności. Niektórzy zapraszają konsumentów do oddawania zużytego sprzętu, korzystania z wielorazowych opakowań czy podarowania drugiego życia ubraniom.
Takich inicjatyw pojawia się coraz więcej. Firmy chwalą się swoimi osiągnięciami, a Internauci chętnie publikują zdjęcia w sieci, które pokazują, w jaki sposób włączają się do akcji. To wszystko sprawia, że niektóre brandy stają się jeszcze bardziej rozpoznawalne. Ty również możesz do nich należeć.
Promowanie marki w ekologiczny sposób
Gadżety reklamowe to nadal jeden z ważniejszych elementów kampanii promocyjnej. Jeśli jesteś zwolennikiem takich rozwiązań, zrób coś dobrego dla społeczeństwa. Niech oferowane przez Ciebie upominki będą funkcjonalne, a przede wszystkim eko. Czy masz na to pomysł? Oto kilka wskazówek, dzięki którym pomożesz Twoim klientom zatroszczyć się o środowisko.
- Torba na zakupy
Bawełniana torba z logo to jeden z praktycznych gadżetów. Świetnie sprawdzi się podczas wyjścia do marketu czy piekarni. Dzięki niej użytkownicy będą reklamować Twoją firmę w każdym miejscu. Logo przedsiębiorstwa stanie się rozpoznawalne na rynku, co z czasem spowoduje większe zainteresowanie Twoją działalnością.
Wytrzymała torba jest łatwa w utrzymaniu czystości. Można ją prać w pralce. Z pewnością posłuży przez kilka lat. Gdy ulegnie zniszczeniu, można ją poddać recyclingowi. Naturalne włókno nie zanieczyszcza środowiska. Edukuj o tym społeczeństwo.
- Ołówki i kredki
Ołówki i kredki zapakowane w stylowe pudełko z Twoim znakiem firmowym to ciekawy pomysł na budowanie silnej ekomarki. Taki prezent przypadnie do gustu rodzinom z dziećmi. To ciekawa opcja dla właścicieli firm, którzy wychodzą naprzeciw potrzebom maluchów. Można je wykorzystać w poczekalniach dla dzieci lub podarować rodzicom w trakcie akcji promocyjnych prowadzonych w plenerze. Opiekunowie doceniają przedsiębiorców, którzy pamiętają o ich pociechach. Kolorowe kredki wywołują uśmiech na twarzy najmłodszych i dorosłych.
- Zapałki reklamowe
Zapałki reklamowe to kolejny sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji, a przy tym podkreślić wagę ekologii. Drewniane kawałki drewna zapakowane w estetycznie wykonane pudełka z Twoim brandem przyciągają wzrok. Starannie zaprojektowane opakowania zakorzeniają markę w umyśle konsumentów. Dzięki zapałkom zadbasz o pozytywne emocje klientów. Zapalone świece tworzą wyjątkowy klimat. Przywołują wyjątkowe wspomnienia. Sprawiają, że ludzie stają się bardziej sentymentalni. Możesz im w tym towarzyszyć. Okazałe pudełko stanie się świadkiem wielu wzniosłych chwil. To prezent, który doskonale wpisuje się ekologiczny trend.
Podsumowanie: 3 sposoby, by zadbać o ekologiczny wizerunek marki
Dbanie o ekologiczny wizerunek marki może stać się świetną przygodą. Wszystko zależy od tego, jak to rozegrasz. Ciekawa strategia marketingowa pomoże Ci zbudować silną pozycję na rynku. Pokaż konsumentom, w jaki sposób mogą chronić planetę. Zachęć ich do podejmowania różnych inicjatyw. Podaruj im ekologiczne gadżety reklamowe. Mogą to być torby bawełniane, zapałki, ołówki czy kredki z Twoim logo. Zachęć obdarowane osoby do zabawy. Zorganizuj ciekawą akcję w mediach społecznościowych, by zwiększyć zasięg promocji. Opublikowane fotografie dadzą Ci rozgłos. Pozytywne komunikaty kreują Twój obraz. Wykorzystaj to. Zadbaj o spójną komunikację i chwal się tym, co sam robisz dla środowiska. Zostań odpowiedzialnym społecznie biznesmenem.