Event marketing — co to jest i jak go wykorzystać w promocji?

Event marketing — co to jest i jak go wykorzystać w promocji?

Event marketing to jeden ze skutecznych technik promocyjnych. Imprezy kulturalne, wydarzenia sportowe czy rozmaite inicjatywy biznesowe to świetna okazja, by zaprezentować Twoją markę. Jesteś organizatorem? A może uczestnikiem? To nie ma znaczenia! W ten sposób zwiększysz rozpoznawalność Twojego brandu, lojalność konsumentów oraz zyski ze sprzedaży. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, czym jest marketing wydarzeniowy. Podpowiadamy, jak możesz go wykorzystać w Twojej firmie.

 

Spis treści:

  1. Event marketing — definicja
  2. Event marketing — zalety i wady
  3. Event marketing — wyznacz Twoje cele
  4. Event marketing — jak się przygotować do wydarzenia?
  5. Jak promować event?
  6. Podsumowanie: Event marketing — co to jest i jak go wykorzystać w promocji?

 

Event marketing — definicja

Event marketing polega na organizacji wydarzeń, które wspomagają promocję marki, produktu lub usługi. Dzięki rozmaitym przedsięwzięciom zadbasz o pozytywny wizerunek, a Twój brand będzie wywoływał pozytywne skojarzenia. Przemyślane działania przyniosą Ci wiele korzyści.

Marketing wydarzeniowy obejmuje organizację:

  • konferencji,
  • akcji charytatywnych,
  • pokazów mody,
  • szkoleń,
  • wystaw,
  • targów,
  • imprez kulturalnych, sportowych oraz biznesowych.

Bezpośrednie interakcje z uczestnikami wzbudzają większe zaufanie do marki. Dzięki nim staje się ona czymś więcej niż pojęciem, produktem czy usługą. Firma zyskuje ludzkie oblicze, a klienci chętniej wybierają jej ofertę.

 

Event marketing — zalety i wady

Osobisty kontakt z produktem lub usługą pozwala lepiej poznać ofertę. Uczestnik może samodzielnie odkryć zalety konkretnego rozwiązania i przekonać się na własnej skórze, że jest to jedna lepszych lub najlepsza opcja na rynku. Takie doświadczenie ma większą wartość niż sama lektura ulotki.

Kolejną zaletą jest kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Spotkania, które odbywają się w przyjaznej atmosferze, sprawiają, że marka staje się z czasem numerem 1 w umysłach konsumentach.

Event marketing pomaga dotrzeć do większej liczby odbiorców. To skuteczny sposób, by pozyskać nowych klientów i partnerów biznesowych. Im większe zaufanie i rozpoznawalność marki, tym mocniejsza pozycja na rynku.

Organizacja rozmaitych imprez tworzy wartość dodaną dla klientów. Mogą nauczyć się czegoś nowego, poznać nowych ludzi oraz nowinki branżowe. To wszystko przekłada się na większą lojalność do brandu.

Mimo wielu benefitów, jakie daje marketing wydarzeniowy, trzeba podkreślić, że nie jest to strategia dopasowana do każdego przedsiębiorstwa. Do jej wad zalicza się:

  • wysokie koszty organizacji atrakcyjnego dla odbiorców przedsięwzięcia,
  • ryzyko małej frekwencji,
  • trudności związane z mierzeniem efektywności prowadzonych działań.

Ponadto wybór nieodpowiedniej daty, słaba promocja czy niewłaściwa lokalizacja sprawią, że inwestycja zakończy się niepowodzeniem.

 

Event marketing — wyznacz Twoje cele

Wyznaczenie celów to jeden z niezbędnych elementów, by opracować skuteczną strategię event marketingową. Zastanów się, co chcesz uzyskać jako organizator imprezy. Jakie są Twoje oczekiwania? Zaznacz prawidłowe odpowiedzi i zacznij działać. Chcę:

  • zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność marki,
  • zbudować pozytywny wizerunek,
  • zdobyć więcej leadów,
  • umocnić relacje z klientami oraz partnerami biznesowymi.

Jeśli wiesz już, dokąd zmierzasz, zastanów się, jak mądrze zrealizować Twoje plany, by osiągnąć maksymalne korzyści.

 

Event marketing — jak się przygotować do wydarzenia?

Znasz już Twoje cele. Teraz nadszedł czas, by wyznaczyć budżet. Uwzględnij w nim m.in. koszty:

  • wynajmu miejsca,
  • cateringu, jeśli jest konieczny,
  • nagłośnienia,
  • dekoracji,
  • zaproszeń,

Co jeszcze powinno się znaleźć na tej liście?

Wiesz już, ile pieniędzy możesz przeznaczyć na organizację eventu. Rozejrzyj się zatem za lokalizacją. Zwróć uwagę na liczbę uczestników, dogodny dojazd i wyposażenie obiektu. Rozważ różne formy promocji planowanej imprezy. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, by wiadomość dotarła do jak największej liczby osób.

Aby wydarzenie zakończyło się sukcesem, przygotuj harmonogram. Podziel zadania między pracowników. Przygotuj menu, oprawę muzyczną, listę uczestników… Powodzenia!

 

Jak promować event?

Planujesz promocję eventu? Wybierz odpowiednią grupę docelową. Dzięki temu będzie Ci łatwiej dopasować odpowiednie media reklamowe. Zastanów się, gdzie Twoi odbiorcy spędzają najwięcej czasu i z jakich kanałów korzystają. Pamiętaj, że wszystkie komunikaty powinny mieć identyczny przekaz.

Skorzystaj z pomocy influencerów. Dzięki nim możesz osiągnąć spektakularny sukces. Dobrze, jeśli wybrane przez Ciebie osoby będą w jakimś stopniu związane tematycznie z eventem. Skorzystaj też z mediów społecznościowych, plakatów oraz kampanii digitalowych.

Mierz efekty działań promocyjnych. Monitoruj je i analizuj. W ten sposób zoptymalizujesz Twój budżet i nie będziesz marnować swojej energii na czynności, które nie przynoszą Ci korzyści.

 

Podsumowanie: Event marketing — co to jest i jak go wykorzystać w promocji?

Event marketing pomoże Ci nawiązać bezpośredni kontakt z konsumentami i zwiększyć ich zaangażowanie w budowaniu silnej pozycji na rynku. W tym celu wykorzystaj tradycyjne kanały reklamowe, social media, kampanie digitalowe oraz narzędzia PR.

Przygotuj atrakcyjne stoisko wystawiennicze. Zaprezentuj się z jak najlepszej strony. Bądź po prostu sobą. Pozwól uczestnikom lepiej się poznać i ocenić, czy Twoja marka jest zgodna ich zaufania. Odpowiednie podejście do imprezy sprawi, że odniesiesz sukces, o którym marzyłeś/marzyłaś.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl