Packvertising. Jakie znaczenie reklamowe ma torba papierowa z LOGO

Packvertising. Jakie znaczenie reklamowe ma torba papierowa z LOGO

W świecie marketingu, zakupów i całej ich otoczki ważnym filarem stała się forma opakowania zakupu dla klienta. To już nie tylko wygoda w przenoszeniu pakunków. To także sposób na prezentację marki. Jaki wpływ na postrzeganie rzeczy ma jej opakowanie? Bardzo duże. Sprawdź z nami, jak ważne stało się zapakowanie towaru dla klienta.

 

 

 

Spis treści:

Co to jest packvertising?

Jak działa packvertising na papierowych torbach reklamowych?

Packvertising, a rodzaj torby

  1. Białe torby papierowe
  2. Brązowe torby papierowe
  3. Kolorowe torby papierowe
  4. Torby z laminowaną, błyszczącą powłoką

Antonim packvertisingu - nie oceniaj książki po okładce

Co to jest packvertising?

Packvertising to termin, który łączy dwa angielskie słowa: packing (opakowanie) i advertising (reklama). Pojęcie zwraca uwagę na to, jak ważną rolę odgrywa sposób zapakowania towaru lub usługi na odbiór marki oraz chęć zakupu produktu.

W packvertisingu opakowanie produktu stanowi źródło informacji. O produkcie, usłudze i firmie. Dostarcza wiadomości o wartościach, którymi kieruje się firma. To znaczy, że opakowania produktowe, np. kartony wysyłkowe, reklamówki, czy torby papierowe z logo nie służą już tylko jako opakowanie. Opakowania reklamowe są ważnym elementem marketingu.

Jak działa packvertising na papierowych torbach reklamowych?

Packvertising na papierowych torbach z logo to marketingowa strategia. W jej założeniu, z pozoru zwykłe opakowanie produktowe ma pełnić dodatkowe funkcje. Ma stanowić formę reklamy i być sposobem na budowanie rozpoznawalności marki.

Branding na opakowaniach, w których klient otrzyma właśnie kupioną rzecz, ma ogromne znaczenie marketingowe. Każda reklamówka, torba papierowa czy pudełko z logo to:

1. Mobilna reklama

Torba podróżuje po mieście, a wraz z nią rozprzestrzenia się komunikat marki. To skuteczna forma reklamy o szerokim zasięgu. Im bardziej unikatowy jest projekt torby, tym większy jej reklamowy potencjał.

2. Personalizacja

Papierowe torby to wielkie możliwości personalizacji. Na powierzchni opakowania mogą znajdować się dowolne grafiki, slogany, hasła reklamowe, kody QR.

3. Ekologia

Reklamowe torby papierowe stanowią wyraz proekologicznego podejścia marki. Papier jest biodegradowalny i zdecydowanie lepszy dla środowiska niż tradycyjne plastikowe reklamówki.

 

 

Packvertising a wybór torby papierowej

Packvertising, a rodzaj torby

Rodzaj torby papierowej, jej kolor oraz wykończenie mają bezpośredni wpływ na psychologię konsumenta. Klienci, trzymając w ręku estetyczną torbę, mają poczucie, że marka oferuje nie tylko produkt. Takie zabiegi budują całą otoczkę wokół finalizacji procesu kupowania. Dbają o wyjątkowe doświadczenie związane z jego zakupem. Torba staje się ważnym ogniwem w złożonym procesie doświadczenia zakupowego. Nie dziwi więc fakt, że atrakcyjne opakowanie może zwiększyć satysfakcję klienta i jego lojalność wobec marki.

Kolor i rodzaje, jakie mogą przybrać torby reklamowe to nie tylko estetyka. To także narzędzie komunikacji, które wpływa na postrzeganie marki i produktów. To świadoma decyzja, która wnosi wiele korzyści. Może budować pozytywne skojarzenia, podkreślić wartości marki i wpłynąć na lojalność klientów.

Białe torby papierowe

skojarzenia: elegancja, czystość, luksus

Białe torby papierowe kojarzą się z czystością, prostotą i elegancją. Sięgają po nie marki, które stawiają na minimalizm, estetykę i takie, które chcą podkreślić luksusowy charakter produktów. Biały kolor symbolizuje również neutralność i świeżość. To może sugerować, że produkty w środku są nowoczesne, wysokiej jakości lub premium.

Odbiór produktów:

Zakupy w białych torbach wyglądają ekskluzywnie. Biała torba, szczególnie jeśli jest matowa, może podkreślać dbałość o detale. W branży kosmetycznej, modowej czy technologicznej białe torby często sygnalizują czystość i wysoką jakość.

Brązowe torby papierowe

skojarzenia: naturalność, ekologia, autentyczność

Brązowe torby papierowe kojarzą się z naturą i ekologią. Ich surowy, naturalny wygląd cenią marki, które promują zrównoważony rozwój i produkty organiczne. Ten rodzaj toreb często komunikuje proekologiczne wartości marki, podkreślając troskę o środowisko.

Odbiór produktów:

Klienci mogą postrzegać zawartość jako ekologiczną, naturalną i przyjazną dla środowiska.
Brązowe torby kojarzą się z prostotą i funkcjonalnością. Takie skojarzenia dobrze łączą się z produktami hand made, zdrową żywnością i kosmetykami.
Użycie brązowego papieru może również zwiększać wrażenie, że marka jest odpowiedzialna i etyczna.

Kolorowe torby papierowe

skojarzenia: energia, radość, dynamika, nowoczesny design

Kolorowe torby papierowe są to narzędzie marketingowe, które przyciąga wzrok i buduje autentyczny wizerunek. Kolorystykę toreb łatwo dopasować do stylu marki. Kolory to symbole. Przez barwę opakowania łatwo jest przekazać wartości marki.

Odbiór produktów:

Kolorowe torby mogą sugerować, że zapakowane w nie rzeczy są nowoczesne oraz kreatywne. Ponadto kolor torby wpływa na to, jakie emocje chce wzbudzać marka. Przez barwę opakowania można wyrazić różne nastroje. Energię spokój, harmonię i wiele innych.

Torby z laminowaną, błyszczącą powłoką

skojarzenia: prestiż, luksus, wysoka jakość

Laminowane torby papierowe mają elegancki wygląd i kojarzą się z luksusem. W takie opakowania produkty pakują firmy, w których oprócz produktu czy usługi liczy się doświadczenie zakupowe. W takich miejscach wszystko musi być na najwyższym poziomie i budować wrażenie ekskluzywności. Klient, który wyjdzie ze sklepu z zakupami, które będą stylowo zapakowane w laminowaną torbę z logo marki, poczuje się dopieszczony. Po takim doświadczeniu z pewnością wróci jeszcze nie jeden raz na zakupy.

Odbiór produktów:

Klienci mogą postrzegać produkty jako ekskluzywne, luksusowe i wysokiej klasy.
Błyszczące torby reklamowe z laminowaną powłoką sugeruje, że marka dba o każdy szczegół. Ma to wpływ na ocenę jej jako prestiżowej.
Takie torby są również bardziej wytrzymałe i mogą być wielokrotnie używane. Te cechy opakowań mogą wzmocnić wizerunek marki jako takiej, która oferuje tylko produkty wysokiej jakości.

Antonim packvertisingu - nie oceniaj książki po okładce

Choć wszyscy znamy to sławne przysłowie, w świecie szeroko pojętego konsumpcjonizmu straciło na znaczeniu. Nie trzeba cytować wypowiedzi naukowców, by stwierdzić, że kupujemy oczami. Decyzje zakupowe podejmujemy spontanicznie i na podstawie tego, co zobaczymy. Dlatego chcąc sprzedawać swój produkt z sukcesem, nie można zapomnieć o jego odpowiedniej oprawie. Tym właśnie jest packvertising.

Pierwszym i najprostszym krokiem do wdrożenia w działania marketingowe strategii packvertisingu jest inwestycja w torby reklamowe. Klient, który opuszcza sklep z Twoim produktem, nie może wrzucić go do plecaka. Niech wyjdzie ze sklepu z elegancką torbą papierową, z nazwą brandu w ręku. Taki widok dla każdego przechodnia będzie najlepszą recenzją Twojej firmy i jej najlepszą wizytówką.

 

[product id="52, 537, 943, 971, 2315, 1882" slider="true"]

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl