Sam udział w targach czy wystawach nie stanowi jeszcze o sukcesie biznesowym. Może się zdarzyć, że firma promująca swoje usługi podczas lokalnego eventu odnotuje lepszy wynik niż przedsiębiorstwo, które wykupiło dobrą lokalizację na prestiżowych targach. Jak to możliwe? Dużo zależy od tego jaką obierzemy strategię marketingowo-sprzedażową. Udział w wydarzeniach branżowych powinien pomóc m.in. w kreowaniu pozytywnego wizerunku, zwiększeniu świadomości marki czy też nawiązaniu nowych kontaktów. Jak zatem urządzić stoisko, by pozyskać więcej leadów?
Atrakcyjne wizualnie stoisko
Targi to świetna okazja, by spotkać się z potencjalnym klientem i przekonać go, że posiadamy w swojej ofercie to, czego właśnie potrzebuje. To nie lada wyzwanie dla obsługi stoiska. By osiągnąć zamierzony cel, warto zrobić wszystko, by wzbudzić w swoim rozmówcy pozytywne emocje i zaangażować jego zmysły. Estetyczna i precyzyjnie wykonana grafika to jeden z elementów, który pomaga przyciągnąć wzrok. Do tego zapach pysznej kawy, herbaty, ciasta czy aromat oferowanych produktów skutecznie pobudzą węch i kubki smakowe. Uścisk dłoni przedstawiciela firmy oraz przyjazny ton rozmowy, powinny zachęcić do zapoznania się z propozycją przedsiębiorstwa.
Warto również zauważyć, że stoisko powinno być dobrze zaprojektowane. Powinien w nim panować ład i porządek. Brak harmonii skutecznie odtrąci przechodniów. Ciekawy projekt stoiska pomoże stworzyć efektowną przestrzeń, w której będą się dobrze czuli pracownicy oraz goście.
Ostatnio, na popularności zyskują stoiska targowe do samodzielnego montażu, które cechują się dużą wytrzymałością. Ich montaż jest niezwykle intuicyjny i nie wymaga wykorzystania żadnych narzędzi. Duża dbałość o szczegóły, wykorzystanie najnowszych technologii oraz wytrzymałe materiały pozwalają na udział w wielu targach, konferencjach czy eventach. Cała konstrukcja jest łatwa w transporcie i nie stwarza problemów w trakcie użytkowania.
Pozyskiwanie leadów
Gadżety reklamowe powinny być dobrze przemyślane, a ich potencjał wykorzystany w 100%. Dobrze, gdy drobne prezenty, które oferuje obsługa nawiązują do oferty. By wzbudzić pozytywne skojarzenia z marką, można np. przygotować firmowe słodycze, foldery z kodem rabatowym czy też ulotki reklamowe zachęcające do udziału w konkursie. Możliwości jest wiele. Warto tu postawić na kreatywność zespołu.
Udział w targach a promocja wydarzenia
Biorąc udział w targach, wystawach czy konferencjach, warto się tym pochwalić zarówno w mediach społecznościowych, jak i tradycyjnych. W tym celu warto zadbać o dobry kontakt z dziennikarzami, którzy mogą przygotować angażujące treści. Zróżnicowanie kanałów komunikacyjnych ułatwia budowanie mocnej pozycji na rynku, która w przyszłości pozwoli odnotować większe zyski. Dobrym rozwiązaniem jest również wysłanie mailingu z informacją o uczestnictwie w evencie oraz zaproszeniu do odwiedzenia stoiska targowego swoich stałych klientów.
Na terenie targów również warto podkreślić swoją obecność, w tym celu można np. ustawić wolnostojący nośnik reklamowy, który będzie wskazywał nasze stoisko. Doskonale sprawdzi się tutaj oryginalny dmuchaniec (forma reklamy pneumatycznej). Innym rozwiązaniem może być ustawienie flagi reklamowej czy też dystrybucja ulotek, chorągiewek czy wizytówek przez brand hero.
Dobrze przygotowany zespół
Personel stoiska targowego odgrywa istotną rolę w kampanii promocyjnej. Od jego pracy wiele zależy. Osoby reprezentujące markę powinny posiadać dużą wiedzę merytoryczną, jak i niezbędne kompetencje osobowościowe. Dobrym rozwiązaniem jest wytypowanie osób pracujących w różnych obszarach, by mogły się wzajemnie wspierać i udzielić odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania. Może się bowiem zdarzyć, że handlowiec nie będzie znał wszystkich szczegółów związanych z procesem produkcyjnym. Czasem brak odpowiedzi na zadane pytanie może skutkować utratą ważnego klienta.
Obsługa stanowiska to żywa wizytówka firmy, dlatego warto zadbać także o wygląd pracowników. Interesującym sposobem na wyróżnienie się z tłumu dostawców może się okazać odzież reklamowa zgodna z identyfikacją firmy. Dzięki temu rozwiązaniu, wizerunek marki zostanie głęboko zakorzeniony w podświadomości odbiorców. Strój zgodny charakterem firmy pozwoli nadać odpowiedni nastrój.