
Tradycyjna wizytówka jest jednym z najważniejszych, choć niedocenianym narzędziem w marketingu. Jeśli je posiadasz, pomyśl ile ich rozdajesz, a zrozumiesz, jak ważne są w biznesie. Wizytówki to wsparcie na wydarzeniach networkingowych, spotkaniach towarzyskich i biznesowych. Są także istotne w nagłych sytuacjach. Są pierwszym krokiem do nawiązania trwałych relacji. Z kolei relacje są podstawą każdego udanego biznesu. Dlatego tak ważny jest ich wygląd, forma, zawarta treść. Czym się kierować, aby stworzyć profesjonalną wizytówkę firmy?
Spis treści:
Dlaczego profesjonalna wizytówka jest ważna?
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówki?
Informacje, które powinny znaleźć się na wizytówkach
Drukarnia internetowa, w której zamówisz wizytówki, ulotki, katalogi i plakaty
Co to jest wizytówka?
Wizytówka to niewielki, najczęściej prostokątny kartonik z danymi. Są to z reguły podstawowe informacje kontaktowe osoby, firmy lub instytucji. To także akcesorium komunikacyjne i marketingowe, które służy do wymiany danych w sytuacjach biznesowych i towarzyskich.
Profesjonalne wizytówki są ważnym elementem wizerunku.
Dlaczego profesjonalna wizytówka jest ważna?
Istnieje wiele narzędzi cyfrowych, które można wykorzystać do promowania się wśród pracodawców i klientów. Jednak tradycyjna wizytówka jest nadal ważnym i w wielu sytuacjach niezastąpionym narzędziem marketingowym. Dlaczego?
- Pomaga grupie docelowej i klientom Cię zapamiętać.
- Dostarcza najważniejsze dane kontaktowe.
- Wywiera realny wpływ na postrzeganie firmy i wywarcie zamierzonego pierwszego wrażenia.
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu wizytówki?
1. Unikaj przeładowania informacjami
Przestrzeń wizytówki jest ograniczona. Skup się wyłącznie na najważniejszych danych. Są to: logo, nazwa firmy, imię i nazwisko, informacje kontaktowe. Unikaj zbędnych szczegółów, takich jak numer faksu, jeśli nie jest już używany. Media społecznościowe są ważne, ale warto ograniczyć ich liczbę do najważniejszych platform. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie kodu QR, który będzie przekierowywał do firmowych profili.
2. Użyj maksymalnie dwóch fontów
Obecność więcej niż dwóch czcionek może sprawić, że wizytówka będzie wyglądała chaotycznie. Dobrym trikiem jest różnicowanie rozmiaru czcionki. By wyróżnić najważniejsze informacje, takie jak logo, nazwa firmy i imię wykorzystaj większy rozmiar. Reszta danych kontaktowych powinna być mniejsza. Na koniec upewnij się, że czcionki są czytelne, a kolory i grafika nie dominują w projekcie.
3. Stosuj stonowaną paletę kolorów
Kolory powinny przyciągnąć uwagę, ale nie mogą rozpraszać. Użyj dwóch / trzech kolorów, które kojarzą się z marką. Ponadto wszystkie materiały marketingowe, w tym wizytówki, ulotki reklamowe, broszury czy strony internetowe powinny być spójne pod względem designu. Nie sięgaj po motywy, które nie pasują do wizerunku firmy. Wybierz kolory, które współgrają z brandingiem Twojej firmy i tworzą przyjemny wygląd. Spójność kolorystyczna z logo i innymi elementami wizualnymi jest kluczowa.
4. Wybierz papier wysokiej jakości
Trwałość wizytówki nie kończy się na jej wyglądzie. Wrażenie dotykowe przy trzymaniu wizytówki w ręku i jakość papieru mają ogromne znaczenie. Warto sięgnąć po grubszy papier i eksperymentować z jego teksturą. Wykorzystaj nietypowe kształty i rozmiary papieru.
5. Dąż do perfekcji
Wizytówka powinna robić doskonałe pierwsze wrażenie. Nie zadowalaj się pierwszym projektem. Stwórz kilka wersji i poproś o opinie. Niech wygra najlepszy projekt.
Informacje, które powinny znaleźć się na wizytówkach
1. Nazwa: Starannie zaplanuj rozmiar i rozmieszczenie nazw na wizytówce. Zdecyduj, czy ważniejsza jest firma, czy dane pracownika.
2. Adres: Fizyczny adres firmy na wizytówce buduje zaufanie i umożliwia nawiązywanie kontaktów, które w cyfrowym świecie mogą być trudne do osiągnięcia. Dodanie mapy ułatwia lokalizację biura.
3. Numery telefoniczne: Wybierz najbardziej bezpośredni numer kontaktowy i upewnij się, że jest on łatwy do odczytania i zapamiętania. Rozważ użycie myślników lub kropek do rozdzielania numerów.
4. Obecność w sieci i e-mail: Zamieść aktualne informacje o stronie internetowej i mediach społecznościowych, aby klienci mogli łatwo się z Tobą kontaktować. Dodaj również e-mail.
5. Slogan: Krótkie, ale chwytliwe hasło reklamowe pomoże wyróżnić Twoją firmę. Skup się na tym, co masz wyjątkowe.
6. Kody QR: Dodaj kod QR, aby klienci mogli uzyskać więcej informacji za pomocą smartfona. Ułatwia to dostęp do strony internetowej, strony docelowej lub filmów promocyjnych.
7. Logo: Twoje logo powinno jasne i proste. Musi obrazkowo kojarzyć się z marką.
8. Zdjęcia produktu: Dodanie zdjęć bestsellerów firmowych na rewersie wizytówki to ciekawy sposób na prezentację oferty.
Drukarnia internetowa, w której zamówisz wizytówki, ulotki, katalogi i plakaty
Projektowanie wizytówek wymaga uwzględnienia wielu aspektów. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami – z przyjemnością pomożemy Ci stworzyć idealną wizytówkę.
Jeśli ciągle się zastanawiasz czy tradycyjna reklama drukowana jeszcze się opłaca? My odpowiadamy, że TAK! A dobrze zaprojektowana tradycyjna wizytówka potrafi zrobić wrażenie.
Zapoznaj się z naszą ofertą na profesjonalne wizytówki. Nasi specjaliści pomogą Ci stworzyć unikalne projekty, które w będą idealnie pasować do firmy. Nie zwlekaj. Skontaktuj się z nami już dziś i zamów reklamę, która wyróżni Twoją firmę.