Aby stworzyć prefesjonalną przestrzeń degustacyjną niezbędne jest odpowiednie przygotowanie strefy pod produkt. W takich okolicznościach zdecydowanie liczy się otoczka. Na co zwrócić uwagę przy organizacji akcji degustacyjnej? Odpowiedź znajduje się poniżej ⬇️
Sukces akcji promocyjnej na stoisku degustacyjnym, od czego zacząć?
Niezależnie od tego, jak atrakcyjne są produkty, ich potencjał można łatwo zmarnować, zwłaszcza jeśli stoisko nie będzie znajdować się w miejscu o odpowiedniej widoczności i dostępie do potencjalnych klientów. Dlatego tak ważna jest lokalizacja stoiska degustacyjnego.
Czym zatem kierować się przy wyborze miejsca na prezentację produktów?
Im więcej ludzi mija Twoje stoisko, tym większa szansa, że ktoś zdecyduje się podejść i sprawdzić reklamowane produkty. Najlepsze lokalizacje, to takie, które naturalnie gromadzą dużą liczbę osób, czyli
- Galerie handlowe
- Targi wystawiennicze
- Supermarkety
Łatwy dostęp do stoiska
Stoisko powinno być łatwo dostępne, aby każdy kto chce, mógł bez przeszkód podejść i spróbować produktów. Zadbaj o to, by Twoje stoisko znajdowało się w obszarze, gdzie ruch klientów jest płynny.
Widoczność stoiska
Dobra widoczność to absolutna podstawa. Degustacja powinna odbywać się w miejscach dobrze oświetlonych, gdzie branding będzie rzucał się w oczy już z daleka.
Dopasowanie miejsca do grupy docelowej
Wybór miejsca powinien być zależny od grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć z degustacją. Inne miejsca odwiedza młodzież, inne rodziny z dziećmi, a jeszcze inne emeryci. Wybierz taką lokalizację, w której produkt zainteresuje odwiedzających.
Jakie powinno być stoisko degustacyjne, aby przyciągnąć ludzi?
Stoisko degustacyjne to nie tylko miejsce, gdzie klienci mogą spróbować produktów, ale także istotne narzędzie promocji marki i budowania wizerunku firmy. Aby osiągnąć sukces, musi spełniać kilka kluczowych wymagań, nie tylko lokalizacyjnych.
1. Wygląd to pierwsza rzecz, która przyciągnie uwagę klientów.
Kolorystyka, branding i design muszą odzwierciedlać charakter marki. Ponadto stoisko musi wyglądać schludnie i profesjonalnie. Należy zadbać o czystość, starannie wyeksponować produkty, a także unikać bałaganu.
2. Stoisko degustacyjne musi być wygodne w obsłudze.
Przestrzeń robocza powinna być odpowiednio zaplanowana, aby rozdawanie próbek była wygodna, a uzupełnianie zapasów sprawne. Co ważne klienci muszą mieć łatwy dostęp do produktów oraz wygodną przestrzeń do rozmowy z obsługą.
3. Profesjonalne wyposażenie
Dobór odpowiedniego wyposażenia stoiska degustacyjnego wpływa na jego funkcjonalność, dlatego blat degustacyjny powinien być odpowiednio wysoki i szeroki.
4. Profesjonalna obsługa
Personel powinien być dobrze przeszkolony w zakresie produktów, które prezentuje, a także mieć umiejętność nawiązywania kontaktu z klientami. Osoby pracujące na stoisku powinny posiadać firmowe koszulki z logo, co nie tylko ułatwia identyfikację, ale także wzmacnia wizerunek firmy.
5. Dodatkowe materiały informacyjne
Przy promowaniu konkretnych produktów przez degustację warto wzmocnić wrażenia czymś trwalszym. Najlepszym dopełnieniem do wrażeń wizualno-sensorycznych będzie garść niezbędnych informacji w formie ulotek, broszur czy całych katalogów.
Wyposażenie stoiska do degustacji - podstawą jest lada degustacyjna
Podstawą każdego dobrze zaplanowanego stoiska degustacyjnego jest lada degustacyjna, która stanowi centrum prezentacji produktów i bezpośredniego kontaktu z klientem. Aby zwiększyć jej widoczność, warto wybrać wersję z tablicą górną, tzw. topperem.
Dlaczego lada degustacyjna z topperem jest niezbędna, by zrealizować założone cele akcji promocyjnej?
Topper nad ladą degustacyjną, działa jak baner reklamowy, który widać nawet w zatłoczonych miejscach. Logo firmy, grafika promująca produkt czy chwytliwe hasło na nadstawce do lady to najprostszy sposób na przyciągnięcie uwagi.
Baner nad stoiskiem to dobra organizacja przestrzeni. Blat lady służy wyłącznie do prezentacji produktów, a reklama znajduje się nad nią. Lada z topperem to podwójne miejsce na branding. Zarówno na ladzie, jak i na banerze można umieścić nadruki reklamowe.
Lada degustacyjna to również miejsce, które zapewnia przestrzeń roboczą dla obsługi. Jest wystarczająco duża, by pomieścić produkty, próbki, materiały promocyjne, a także akcesoria potrzebne do degustacji. Natomiast ukryte półki od strony obsługi to z kolei miejsce na zapasy i inne akcesoria, które usprawnią pracę.
Każda akcja degustacyjna jest ograniczona czasowo i odbywa się w różnych miejscach. Niezwykle istotne są również takie cechy jak ciężar konstrukcji i sposób transportu. Najlepiej wybrać taką ladę, którą łatwo jest złożyć i przetransportować. Profesjonalne trybunki degustacyjne w zestawie posiadają dedykowaną torbę transportową.
W co dodatkowo warto wyposażyć stoisko degustacyjne?
Warto, aby wokół lady znajdowały się elementy, które podniosą widoczność strefy, zwiększą funkcjonalność i przyciągną uwagę klientów. Jeśli to tylko możliwe podczas trwania akcji reklamowych z degustacją dobrze jest sięgnąć po dodatkowe wyposażenie. Co wybrać?
Ścianka reklamowa (tło stoiska)
umieszczona za ladą degustacyjną stworzy estetyczne i spójne tło. Konstrukcja sprawia, że stoisko wygląda bardziej profesjonalnie i przyciąga uwagę z daleka
Flagi na masztach
Flagi reklamowe to dynamiczny element stoiska, który zwiększa jego widoczność, zwłaszcza w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Można je w pełni zadrukować według indywidualnego projektu.
Słupki odgradzające
Dzięki słupkom odgradzającym można wyraźnie określić przestrzeń degustacyjną, co ułatwia zarządzanie ruchem klientów. Słupki pomagają w utrzymaniu porządku, szczególnie w sytuacjach, gdy stoisko przyciąga dużą liczbę klientów.
Kluczowe elementy udanej degustacji
Udane stoisko degustacyjne to coś więcej niż miejsce do rozdawania próbek – to okazja, by zbudować silną relację z klientami i wypromować swoją markę w wyjątkowy sposób. Profesjonalizm obsługi, estetyka stoiska oraz odpowiednie przygotowanie są kluczowymi elementami sukcesu każdej degustacji. Dobra strategia i przemyślane stoisko to recepta na udaną akcję promocyjną.