Co powinno zawierać stoisko degustacyjne?
Aby stworzyć profesjonalną przestrzeń degustacyjną, niezbędne jest odpowiednio przygotowane stoisko. W takich okolicznościach liczy się otoczka. Na co zwrócić uwagę przy organizacji akcji promocyjnej nowego produktu? Co powinno zawierać stoisko degustacyjne? Odpowiedź znajduje się poniżej ⬇️
Spis treści:
Stoisko degustacyjne - od czego zacząć?
Jakie powinno być stoisko degustacyjne, aby przyciągnąć ludzi?
Co powinno zawierać stoisko degustacyjne?
Stoisko degustacyjne - dodatkowe wyposażenie
Podsumowanie - co powinno zawierać stoisko degustacyjne?
Stoisko degustacyjne - od czego zacząć?
Stoisko degustacyjne, nie odniesie sukcesu, jeśli nie znajdzie się w atrakcyjnej lokalizacji. Degustacja musi się odbywać w miejscu o odpowiedniej widoczności i dobrym dostępie do potencjalnych klientów. Dlatego tak ważna jest lokalizacja stoiska degustacyjnego.
Czym zatem kierować się przy wyborze miejsca na prezentację produktów?
Im więcej ludzi mija Twoje stoisko promocyjne, tym większa szansa, że ktoś zdecyduje się podejść i sprawdzić reklamowane produkty. Najlepsze miejsca to takie, które naturalnie gromadzą dużą liczbę osób, czyli:
- galerie handlowe
- targi wystawiennicze
- supermarkety
Łatwy dostęp do stoiska
Stoisko promocyjne powinno być łatwo dostępne, aby każdy, kto chce, mógł bez przeszkód podejść i spróbować produktów. Zadbaj o to, by znajdowało się w obszarze, gdzie ruch klientów jest płynny.
Widoczność stoiska
Dobra widoczność to absolutna podstawa. Degustacja powinna odbywać się w miejscach dobrze oświetlonych. Tam, gdzie branding będzie rzucał się w oczy już z daleka.
Dopasowanie miejsca do grupy docelowej
Wybór miejsca powinien być zależny od grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć z degustacją. Inne miejsca odwiedza młodzież, inne rodziny z dziećmi, a jeszcze inne emeryci. Wybierz taką lokalizację, w której produkt zainteresuje odwiedzających.
Jakie powinno być stoisko degustacyjne, aby przyciągnąć ludzi?
Stoisko do degustacji to nie tylko miejsce, gdzie klienci mogą spróbować produktów. To również istotne narzędzie promocji marki i budowania wizerunku firmy. Aby osiągnąć sukces i przyciągać ludzi stoisko promocyjne, musi spełniać kilka kluczowych wymagań.
1. Stoisko musi być atrakcyjne wizualnie, aby ściągnąć uwagę klientów.
Kolorystyka, branding i design muszą odzwierciedlać charakter marki. Stoisko degustacyjne musi wyglądać schludnie i profesjonalnie. Należy zadbać o czystość i z wielką starannością eksponować produkty, które podlegają degustacji.
2. Stoisko degustacyjne ma być wygodne w obsłudze
Przestrzeń robocza powinna być odpowiednio zaplanowana, aby rozdawanie próbek była wygodna, a uzupełnianie zapasów sprawne. Co ważne klienci muszą mieć łatwy dostęp do produktów oraz wygodną przestrzeń do rozmowy z obsługą.
3. Profesjonalna obsługa na akcji promocyjnej to podstawa
Personel powinien być dobrze przeszkolony w zakresie produktów, które prezentuje i mieć umiejętność nawiązywania kontaktu z klientami. Pracownicy powinny mieć firmowe koszulki z logo, co ułatwi identyfikację, ale też wzmocni wizerunek firmy.
4. Ważne są dodatkowe materiały reklamowe
Przy promowaniu konkretnych produktów przez degustację warto wzmocnić wrażenia czymś trwalszym. Najlepszym dopełnieniem do wrażeń wizualno-sensorycznych będzie garść niezbędnych informacji w formie ulotek, broszur czy całych katalogów.
Co powinno zawierać stoisko degustacyjne?
Podstawą organizacji stoiska promocyjnego, jest odpowiednia lada degustacyjna. To ona stanowi centrum prezentacji produktów i jest miejscem bezpośredniego kontaktu z klientem. Jeśli chcesz zwiększyć zasięg akcji, zastanów się nad wyborem trybunki lub lady z tablicą górną, tzw. topperem. Dlaczego?
Topper nad stoiskiem reklamowym zadziała jak baner reklamowy, który widać nawet w zatłoczonych miejscach. Logo firmy, grafika promująca produkt czy chwytliwe hasło, które widać z daleka to najprostszy sposób na przyciągnięcie uwagi.
Baner nad stoiskiem to dobra organizacja przestrzeni. Blat służy wyłącznie do prezentacji produktów, a reklama znajduje się nad nim. Ponadto lada degustacyjna z topperem to podwójne miejsce na branding. Zarówno na niej, jak i na banerze może znaleźć się reklama.
Lada degustacyjna to również obszar pracy dla obsługi. Jest wystarczająco duża, by pomieścić produkty, próbki, materiały promocyjne, a także akcesoria potrzebne do degustacji. Natomiast ukryte półki to miejsce na zapasy i inne akcesoria, które usprawnią pracę.
Stoisko degustacyjne - dodatkowe wyposażenie
Warto, aby wokół strefy promocyjnej znajdowały się elementy, które poprawią jej widoczność, zwiększą funkcjonalność i przyciągną uwagę klientów. Warto, aby stoisko degustacyjne posiadało dodatkowe wyposażenie. Co najczęściej wspiera akcję promocyjną?
Ścianka reklamowa jako tło stoiska
Ustawiona za ladą stworzy dekorację i spójne tło. Odpowiedni rozmiar ścianki i elegancki nadruk sprawiają, że stoisko prezentuje się profesjonalnie i przyciąga uwagę z daleka.
Flagi reklamowe
Flagi reklamowe to dynamiczne elementy, które realnie zwiększają widoczność stoiska. A jest to bardzo ważne zwłaszcza w zatłoczonych miejscach.
Słupki odgradzające
Wyraźnie określą przestrzeń degustacyjną, co ułatwi zarządzanie ruchem klientów. Pomogą też w utrzymaniu porządku, szczególnie w sytuacjach, gdy akcja promocyjna wzbudza duże zainteresowanie.
Podsumowanie - co powinno zawierać stoisko degustacyjne?
To, co powinno zawierać stoisko do degustacji, jest niezwykle ważne, aby akcja promocyjna odniosła sukces. To wbrew pozorom coś więcej niż miejsce do rozdawania próbek. To niepowtarzalna okazja, by budować relację z klientami i promować całą markę. Profesjonalny personel, estetyczny wygląd stanowiska, solidna lada degustacyjna i wyposażenie dodatkowe. To elementy, dzięki którym stoisko promocyjne będzie chętnie odwiedzane, a reklamowany produkt zmieni się prędko w bestseller.
[product id="909, 913, 2207, 1613, 863" slider="true"]