
Czym tak naprawdę jest reklama pneumatyczna?
Reklama pneumatyczna to dmuchane przedmioty, które stanowią jeden z elementów kampanii promocyjnej. Można ją spotkać podczas różnego rodzaju eventów organizowanych na świeżym powietrzu czy też na terenie przynależnym do firmy. Bardzo rzadko można spotkać dmuchańce podczas imprez organizowanych np. w hali.
Zalety i rodzaje reklamy pneumatycznej
Dmuchana reklama obejmuje szeroką gamę form napełnionych powietrzem. Jedną z głównych zalet wielkoformatowego nośnika reklamowego jest łatwy montaż. Można go nadmuchać, używając zwyczajnej pompki. Ponadto zajmuje on mało miejsca, co w dużym stopniu ułatwia transport. Co więcej, dmuchane przedmioty nie sprawiają żadnych problemów w utrzymaniu czystości. Dzięki temu reklama zawsze wygląda nienagannie. Wśród reklamy pneumatycznej wyróżniamy:
- atrapy produktów — powiększone wersje opakowań lub produktów;
- balony reklamowe — jeden z najbardziej popularnych nośników dmuchanej reklamy;
- bramy startowe — świetnie sprawdzą się np. podczas zawodów sportowych;
- ekrany reklamowe — bilboardy napełnione powietrzem, na których widnieje reklama lub elementy identyfikacji wizualnej;
- namioty reklamowe — są lżejsze od tradycyjnych namiotów, idealnie sprawdzają się podczas wszelkiego rodzaju eventów;
- słupki reklamowe stałociśnieniowe — można na nich umieścić np. logo i nazwę firmy i wykorzystać jako wolnostojący nośnik reklamy;
- windymany (skydancerzy) — dmuchane postacie z nadrukiem.
Wywołaj pozytywne emocje reklamą pneumatyczną
Balony oraz skydancerzy to formy reklamy pneumatycznej, które najszybciej wywołują pozytywne skojarzenia. Balony przywodzą nam na myśl sielski okres dzieciństwa, wolny od problemów i pełen dobrej zabawy. Dzięki temu reklama umieszczona na dmuchańcu jest pozytywnie odbierana przez większość ludzi. Ponadto znajdują one szerokie zastosowanie. Można je wykorzystać jako ozdobę czy element akcji promocyjnej. Ciekawym rozwiązaniem mogłyby się okazać konkursy z wykorzystaniem balonów prowadzone podczas targów lub imprez w plenerze.
Z kolei windymany mogą nam się kojarzyć ze światem kreskówek. Barwne postacie dynamicznie poruszają się na świeżym powietrzu, zapraszając tanecznym ruchem do zabawy osoby przechodzące obok. W ten sposób wprowadzają nas w błogi nastrój.
Wywołanie pozytywnych emocji u odbiorców to klucz do udanej kampanii promocyjnej. Promowanie przez zabawę to ciekawy sposób budowania świadomości marki w społeczeństwie. Efektowna reklama pneumatyczna przyciąga uwagę, dzięki czemu uczestnicy eventu podziwiają okazałe dmuchańce. W rezultacie w ich podświadomości zostaje zakorzenione logo i nazwa firma. To pierwszy krok, by zaprosić ludzi do wyruszenia w podróż z marką. Wprawieni w dobry nastrój, będą bardziej skłonni do tego, by poznać bliżej ofertę. Odkrywając przed nimi obietnicę marki, łatwiej będzie rozbudzić żądze potencjalnych klientów i uzmysłowić im, że nasza firma posiada to, czego oni właśnie potrzebują. Powodzenia.