Reklama zewnętrzna ułatwia promocję marek niezależnie od branży. To doskonałe narzędzie w rękach marketingowców. Umiejętne korzystanie z OOH umożliwia dodatkowo przeprowadzenie kampanii online. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak to zrobić.
Spis treści:
- Reklama zewnętrzna — definicja
- Reklama zewnętrzna — nośniki
- Reklama zewnętrzna i online — zgrany duet?
- Reklama zewnętrzna — zgrany co wybrać?
- Podsumowanie: Reklama zewnętrzna — jakie są nośniki?
Reklama zewnętrzna — definicja
Reklama outdoorowa dociera do potencjalnych klientów, gdy znajdują się poza domem. W trakcie jazdy samochodem, spaceru, zakupów czy spotkań, odbiorcy mają kontakt z rozmaitymi obiektami. Widniej na nich logo marki. Bardzo często odzwierciedlają one identyfikację wizualną przedsiębiorstwa. Wiele z nich dodatkowo jest wyposażonych w nowoczesną technologię. Takie nośniki reklamowe należą do kategorii DOOH.
Outdoor jest o wiele bardziej subtelny od reklamy telewizyjnej czy radiowej. Atrakcyjnie wizualnie projekt przyciąga wzrok z daleka, ożywia przestrzeń publiczną i zwiększa rozpoznawalność brandu. Zakorzenia logo w umyśle konsumentów. Z czasem marka może stać się numerem 1 w ich umysłach.
Reklama zewnętrzna — nośniki
Reklama zewnętrzna niejedno ma imię. Do najstarszych form należą szyldy i plakaty reklamowe. Drukowane nośniki mocuje się np. na słupach ogłoszeniowych, przystankach czy ścianach budynków. Co zatem można spotkać w przestrzeni publicznej? Oto popularne formy promocji OOH:
- banery — dostępne w różnych rozmiarach,
- billboardy — również w wersji pneumatycznej,
- windymany — dmuchane postaci tańczące na wietrze,
- flagi reklamowe,
- namioty reklamowe.
Nośniki reklamowe eksponuje się za pomocą neonów, gablot, ekranów LCD czy pojazdów. Obklejone samochody to świetna forma reklamy mobilnej. Dociera w krótkim czasie do różnych miejsc.
Reklama zewnętrzna i online — zgrany duet?
Skydancerzy, bramy pneumatyczne i odzież reklamowa to tylko niektóre z form promocji marki, które możesz wykorzystać do kampanii prowadzonych w sieci. W jaki sposób? Idea jest bardzo prosta. Zachęć przechodniów do tego, by zrobili sobie z nimi zdjęcie, a następnie umieścili je w Internecie. W tym celu możesz zorganizować np. konkurs w mediach społecznościowych.
To dobry sposób, żeby zwiększyć zasięgi, trafić do nowych osób, rozruszać swoje profile i zbudować społeczność wokół brandu. Masz już pomysł? Jeśli nie, podejrzyj działania Twojej konkurencji oraz firm z innych branż. Być może ktoś Cię zainspiruje. W ten sposób zyskasz bezpłatną reklamę w sieci.
Nośniki reklamy zewnętrznej, z których korzystasz, wykorzystaj też do materiałów video. Filmiki kręcone w plenerze będą o wiele atrakcyjniejsze od tych przygotowywanych w biurze. Z ich pomocą nadasz Twojemu przedsiębiorstwu jeszcze bardziej ludzką twarz.
Reklama zewnętrzna — co wybrać?
Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Wybór odpowiedniego nośnika reklamowego powinien być uzależniony od budżetu, rodzaju kampanii i efektu, jaki chcesz uzyskać. Jesteś sponsorem zawodów sportowych? Postaw na dmuchane słupki reklamowe oraz bramę. Chcesz wyróżnić Twoją siedzibę na tle miejskiej infrastruktury? Zainwestuj we flagi reklamowe o wysokości 5-6 metrów. Planujesz udział w festynie rodzinnym? Przygotuj eleganckie stoisko w namiocie reklamowym.
Podsumowanie: Reklama zewnętrzna — jakie są nośniki?
Jak widzisz, reklama outdoorowa zachwyca swoim bogactwem. Każdy może tu znaleźć coś dla siebie. Firmom, które aktywnie uczestniczą w targach branżowych, polecamy spersonalizowany system wystawienniczy. Wybierz nośniki, które oddadzą ducha Twojej marki i trafią z przekazem do Twojej grupy docelowej.
Rozpocznij współpracę z SPDesign i wkrocz razem z nami na wyższy poziom biznesu.