Witryna i teksty na stronę internetową to must have każdej firmy. Wirtualna wizytówka umożliwia zaprezentowanie marki i oferty, a także budowanie wizerunku eksperta w branży. Dzięki niej możesz dotrzeć do nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż. Dowiedz się, jak skutecznie reklamować biznes w sieci.
Spis treści:
- Teksty na stronę internetową — jaką pełnią funkcję?
- Teksty na stronę www — reklamuj Twój biznes z pomocą słów i SEO
- Teksty na stronę internetową — jak je napisać?
- Teksty na stronę www — kto je powinien tworzyć: AI, pracownicy czy copywriter?
- Podsumowanie: Teksty na stronę internetową — skuteczna reklama Twojej firmy w Internecie
Teksty na stronę internetową — jaką pełnią funkcję?
Teksty na stronie internetowej to jeden z kluczowych elementów, który wpływa na miejsce witryny w wyszukiwarce Google. Dzięki nim możesz przyciągnąć do siebie odbiorców oraz roboty. Prawidłowo przygotowana treść:
- pozycjonuje witrynę,
- dostarcza merytorycznej wiedzy,
- sprzedaje.
Spełnienie powyższych kryteriów jest czasochłonne, a także pracochłonne.
Publikacje, które przyciągają uwagę i wzbudzają zainteresowanie, wymagają dobrej znajomości grupy docelowej, oferty oraz researchu. To wszystko sprawia, że przygotowanie nawet średniej długości tekstu może zająć kilka godzin.
Teksty na stronę www — reklamuj Twój biznes z pomocą słów i SEO
Wszystkie teksty, które pojawiają się na stronie www, powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO. Co to oznacza w praktyce? Zanim przystąpisz do pisania, trzeba dokonać analizy słów kluczowych i dopasować je pod kątem Twojej oferty. Frazy wybiera się z tych, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarce Google przez internautów. Umieszczone w naturalny sposób przyciągają uwagę algorytmów oraz robotów.
Kolejnym krokiem w optymalizacji publikacji pod kątem SEO jest linkowanie. Odnośniki mogą prowadzić do innych podstron, produktów czy wpisów blogowych. W ten sposób przeprowadzisz klienta przez ścieżkę zakupową. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia nawigację w serwisie.
Pozycjonowanie witryn internetowych to proces. Aby osiągnąć sukces, należy wykazać się cierpliwością. Na pierwsze wyniki zazwyczaj trzeba poczekać 3-6 miesięcy, W tym czasie warto dodawać kolejne treści. Możesz prowadzić firmowego bloga, a także rozbudować zakładkę ofertową. Główne kategorie w sklepie internetowym możesz podzielić na podkategorie albo usługi rozpisać na bardziej szczegółowe. Możliwe jest też dodanie nowych sekcji. W tym wypadku doskonale sprawdzi się wykorzystanie fraz z tzw. długim ogonem.
Teksty na stronę internetową — jak je napisać?
Zanim opublikujesz tekst na stronie internetowej, odpowiednio go zredaguj i sformatuj. Pisz krótkimi, prostymi zdaniami. Dzięki nim lektura staje się przyjemniejsza. Taką treść jest łatwiej zapamiętać. Zdecydowanie odradzam zdania wielokrotnie złożone. Należy też unikać w miarę możliwości strony biernej.
Frazy kluczowe warto odmieniać. Dobrą praktyką jest też używanie wyrazów bliskoznacznych oraz synonimów. Algorytmy doskonale rozumieją takie treści. Doceniają je również konsumenci. To jeden ze sposobów na uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu Google.
Treść powinna skupiać się na odbiorcy. Pisz o produktach lub usługach przez pryzmat odbiorców. Po lekturze każdy powinien umieć odpowiedzieć na 3 pytania:
- Co to jest?
- Jakie ma funkcje i w jaki sposób przekładają się one na codzienność?
- Co klient zyska po zakupie?
Publikacja powinna być merytoryczna oraz wyczerpywać temat. Długość jest tu kwestią umowną. Zdecydowanie odradzam lanie wody.
Przed publikacją sformatuj tekst. Pogrub najważniejsze informacje, dodaj wyliczenia, podziel tekst na akapity. Istotny jest też podział na tematyczne sekcje. Oddziel je nagłówkami, w których pojawią się słowa kluczowe.
Teksty na stronę www — kto je powinien tworzyć: AI, pracownicy czy copywriter?
Przygotowanie tekstów na stronę www wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Nie każdy lubi pisać. W tym wypadku „lekkie pióro” to za mało. Potrzebne są: podstawowa wiedza o SEO, umiejętności analityczne, a także dobra znajomość języka i obowiązujących w nim zasad. Jeśli czujesz się na siłach lub chcesz delegować to zadanie pracownikowi, spróbujcie. Pamiętajcie, że to, co dla Was jest oczywiste, dla innych ludzi wcale nie musi takie być. Postarajcie się mówić o trudnych rzeczach w prosty sposób. Unikajcie też branżowego żargonu.
Myślisz o użyciu sztucznej inteligencji? Zapalę Ci czerwoną lampkę w głowie. Uważaj, jeżeli chcesz w spokoju prowadzić biznes. AI przygotuje dla Ciebie poprawny językowo tekst na podstawie treści opublikowanych w sieci. Taka publikacja najprawdopodobniej nie będzie miała zbyt wiele wspólnych cech z Twoją ofertą. Mogą się w niej pojawić fałszywe informacje. Ponadto taki tekst będzie pozbawiony emocji oraz zostanie gorzej oceniony od tekstu napisanego w 100% przez człowieka.
Opisy kategorii, produktów, tekst na stronę główną lub prowadzenie bloga możesz zlecić copywriterowi freelancerowi albo agencji. Zanim podpiszesz umowę, wypełnij brief i upewnij się, że odpowiada Ci styl pisania oraz warunki współpracy.
Podsumowanie: Teksty na stronę internetową — skuteczna reklama Twojej firmy w Internecie
Prawidłowo przygotowane teksty na stronę internetową zwiększają ruch organiczny na stronie. Algorytmy uznają go za bezpłatny. Wysoka pozycja w rankingu Google, TOP 10, a szczególnie TOP 3 zwiększają rozpoznawalność marki oraz sprzedaż. Dzięki takiej formie reklamy rozwiniesz biznes.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zwróć uwagę na miejsce, w którym pojawi się opis kategorii. Najlepiej umieść go pod listą produktów. Ściana tekstu po załadowaniu podstrony zniechęci potencjalnych klientów. Możesz też podzielić tekst na 2 części. Krótszą dodaj nad artykułami, a dłuższą pod spodem.
*Wpis gościnny
Michaela Fuchs,
Copywriterka — właścicielka marki E-word Power