
Blog firmowy to jedno z narzędzi wykorzystywanych w komunikacji marketingowej, z którego warto skorzystać, by zbudować silną markę. Samo stworzenie zakładki na stronie oraz dodanie kilku wpisów to za mało, aby zdobyć zaufanie i walczyć o miano lidera w branży. Jeśli nigdy nie prowadziłeś bloga lub byłeś jego sceptykiem, dowiedz się, dlaczego warto to robić.
Co ma wspólnego blog firmowy z tworzeniem lejków zakupowych?
Blogi wchodzą w skład marketingu treści. Głównym celem prowadzonych tu działań jest pozyskanie lojalnych klientów, którzy chętnie utożsamiają się z marką. Tutaj liczy się wytrwałość, cierpliwość i zaangażowanie. Dostarczając odbiorcom ciekawych treści, zapraszasz ich do interakcji. Aby wzbudzić ich zaufanie oraz przekonać ich do siebie, musi opublikować wiele inspirujących tekstów o charakterze informacyjnym, edukacyjnym, a także rozrywkowym.
Z content marketingiem wiąże się również inbound marketing, czyli trafianie z przekazem do osób, które rzeczywiście są nim zainteresowane. Tutaj pomocny okazuje się wybór kanałów, dzięki którym będzie możliwa promocja artykułów blogowych. Osoby, którym spodobał się Twój wpis, dzielą się linkiem. Zdobywają informacje, które pomogły im rozwiązać konkretny problem, a Ty docierasz do większej ilości użytkowników. W ten sposób promujesz Twoją ofertę.
Wpisy pojawiające się na blogu firmowym należą do tzw. owned media, czyli treści publikowanych za pomocą własnych kanałów. Wpisują się one w lejek sprzedażowy. Można je analizować za pomocą modelu PESO. Służy on do mierzenia komunikacji. W jego skład wchodzą m.in. płatne posty w mediach społecznościowych, artykuły sponsorowane, marketing szeptany czy wzmianki o firmie w wywiadach.
Dzięki odpowiednim narzędziom można sprawdzić, ile osób zapoznało się z tekstem, ile czasu poświęciło na zapoznanie się z publikacją, a także zweryfikować liczbę udostępnień. Z pomocą tych danych buduje się skuteczne lejki sprzedażowe, które po czasie przynoszą przedsiębiorcom wymierne korzyści finansowe.
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Systematyczne prowadzenie bloga firmowego wymaga opracowania strategii. Ciekawe artykuły zoptymalizowane pod kątem SEO przyciągną na Twoją stronę zarówno roboty wyszukiwarki, jak i potencjalnych klientów. Z czasem Twoja witryna osiągnie wyższą pozycję w Google. Musisz dążyć do tego, by trafić na pierwszą stronę. Tylko wtedy zyskasz szansę, na sukces. Być może teraz wydaje Ci się to nieosiągalne, ale uwierz mi, możesz tego dokonać. Daj sobie czas, wyznacz cele oraz uzbrój się w cierpliwość. Otwórz się na nowe możliwości.
Blog ma jedną znaczącą przewagę nad innymi kanałami, w których możesz publikować treści. Jest Twoją własnością. Tylko Ty masz prawo do treści tutaj publikowanych. Nikomu ich nie przekazujesz. Jesteś ich właścicielem. Inaczej sprawa wygląda w social mediach. LinkedIn, Facebook, Youtube oraz inne miejsca, w których udostępniasz swoje materiały promocyjne, stają się własnością serwisu. Przekazujesz ich twórcom prawa autorskie. Mogą wykorzystać informacje oraz grafiki, by zyskać korzyści dla siebie. Zadbaj o Twoją niezależność.
Regularne wpisy blogowe, w których prowadzisz konsumentów przez ścieżkę zakupową, tworzą w ich podświadomości pozytywny wizerunek marki. Stajesz się dla nich ekspertem. Wzbudzaj zaufanie i nawiązujesz interakcję. Z czasem coraz lepiej rozumiesz swoich odbiorców, dzięki czemu możesz dostosować artykuły do ich potrzeb. To pozwoli Ci również udoskonalić ofertę.
Firmowy blog to subtelna reklama marki. Wyważony przekaz przynosi lepsze efekty niż nachalna akcja promocyjna. Podczas lektury klienci powinni czuć się w 100% wolni. Muszą czuć, że to oni podejmują ostateczną decyzję. Jak pokazują badania przeprowadzone przez specjalistów od neuromarketingu, każdy z nas twierdzi, że kupuje racjonalnie. W rzeczywistości wydajemy pieniądze pod wpływem emocji, choć nie zdajemy sobie z tego sprawy. Jeśli zależy Ci na wzroście sprzedaży, zainwestuj w bloga.
Prowadzenie bloga — samemu czy z copywriterem?
Jeśli brakuje Ci czasu lub umiejętności, możesz zlecić prowadzenie bloga specjaliście, który odkrył tajniki copywritingu. Fakt ten nie oznacza, że możesz uznać temat za zakończony. Współpracuj z copywriterem. Opowiedz mu o swoim biznesie, przedstaw najczęściej zadawane pytanie przez klientów, pokaż mu, z jakimi problemami się zmagasz. Wysłuchaj również tego, co on ma do powiedzenia. Dzięki szczerej komunikacji razem osiągniecie wiele. Unikniecie wielu nieporozumień, a Wasze działania staną się spójne. To pozytywnie wpłynie na wiarygodność firmy.
Podsumowanie: Blog firmowy — dlaczego warto go prowadzić?
Blog firmowy to inwestycja czasu i pieniędzy. Mądrze opracowana strategia komunikacji oraz optymalizacja treści pod kątem SEO poprawią obraz przedsiębiorstwa. Atrakcyjne artykuły zwiększą pozycję strony firmowej w wyszukiwarce, a także przyciągną większą ilość klientów. To z kolei pozwoli Ci zarobić więcej pieniędzy, spełnić marzenia, a także rozwinąć sprzedaż. Publikacje uwzględniające lejek sprzedażowy to skuteczna reklama w sieci. Jest o wiele tańsza od innych działań marketingowych prowadzonych w Internecie.